Kiskapu a reklámadóban: ki lehet slisszolni

A reklámadóról szóló jogszabály jelenlegi formájában nem fogja tudni megadóztatni a Magyarországon nem letelepedett szolgáltatókat – mondja el az Indexnek Barta Péter, a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.

2014. június 12., 15:32

A reklámadó alapja ugyanis:
– a számviteli törvény hatálya alá tartozó adóalanyok esetén a számviteli törvény szerinti értékesítés nettó árbevétele,
– az szja-törvény hatálya alá tartozó magánszemélyeknél ezen magánszemélyek áfa nélküli bevétele.

Ebből következően amennyiben a reklámadó alanya nem tartozik a számviteli törvény vagy az szja hatálya alá, úgy sem megállapítható adóalapja, sem pedig adófizetési kötelezettsége nincs.

Egyébként arra is van lehetőség, hogy a reklámozók külföldi cégen keresztül dolgozzanak. Tehát tv-műsor sugározható külföldi cégen keresztül, illetve egy magyar nyelvű internetes portál működtetéséhez sem szükséges magyar vállalkozás.

Mit jelent ez? Hogy az adóalap fenti meghatározása miatt az ilyen külföldi szolgáltatók mind megúszhatják a reklámadó-fizetési kötelezettséget. Még akkor is, ha társasági adó szempontjából esetlegesen telephelyük van Magyarországon – hiszen nem tartoznak sem a számviteli törvény, sem az szja hatálya alá – írja az Index.