Kiakadtak az osztrákok: Pató Pálként működik a magyar e-útdíj

Bökkenőkkel indul a magyar útdíj – adja hírül a közlekedéssel-szállítással foglalkozó német szakportál.

2013. július 20., 05:55

A verkersrundschau.de írásából az derül ki, hogy a rendszerrel továbbra is bajok vannak. Az osztrák TIR-vállalkozók pl. azt kifogásolták, hogy csupán néhány napja lehet német vagy angol nyelven jelentkezni a teherautókba beépítendő szerkezetre, addig ez csupán magyarul volt lehetséges. Nincs lista ugyanakkor arról, hogy hol lehet megvenni ezeket a ketyeréket, bár állítólag országszerte 1700 szervizpont áll rendelkezésre. Maga a felszerelés művelete kb. 200 euróba kerül, és eltarthat négy órán át is. Amikor a nemzetközi szállítmányozói érdekképviseletek szóltak, hogy ez így nem megy, a magyar közlekedési tárca úgy reagált, hogy legyenek türelmesek az érintett cégek.

Újabb probléma azután a genfi Nemzetközi Közúti Szállítási Szakszervezet (IRU) szerint ezek az OBU-berendezések nem kapcsolódnak a központi szerverekhez, és nem lehet beléjük táplálni bizonyos kulcsfontosságú adatokat, így a tengelyek számát, amelyek pedig szükségesek lennének az úthasználati díj megfizetéséhez. Az IRU ezért azt javasolja, hogy a fuvarozók vegyenek inkább szakaszjegyeket. (A határon kapható előre fizetett jegyek után ugyanis nem lehet levonni az áfát.)

A sunnyogással nem érdemes próbálkozni, mert a jelek szerint az ellenőrzés viszont működik, és aki lebukik, azt augusztus végéig 270-370 euróra büntetik, utána legalább 470 euróra emelkedik a bírság.

(Forrás: Galamus)

Az özvegyi nyugdíj a magyarországi nyugellátások egy speciális típusa, amely az elhunyt házastárs, élettárs, bejegyzett élettárs vagy elvált házastárs számára nyújt anyagi támogatást. 2025-ben. Öszsefoglaltuk, hogyan igényelhető özvegyi nyugdíj 2025-ben, melyek az özvegyi nyugdíj feltételei és milyen összegre számíthatnak az érintettek.