Kézről kézre járt a magyar Leányka
Először rendezett önálló magyar borbemutatót Olaszországban a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség (ITD Hungary). Az októberi milánói programon tizenhárom magyar pincészet (az egri, a tokaj-hegyaljai, a szekszárdi, a soproni és a pannonhalmi borvidék) tartott borkóstolót több mint háromszáz olasz szakmai érdeklődőnek.
Az éttermek és enotékák (párlatokat és egyéb különlegességeket árusító boltok) képviselőiből, szakújságírókból és a gazdasági élet szereplőiből álló szakmai közönségnek a már az olasz piacon is ismert Tokaji Aszú és az eddig teljesen ismeretlen Leányka, Hárslevelű, Irsai Olivér és a hatputtonyos Tokaji Aszú aratta a legnagyobb sikert.
A milánói borbemutató célja a kifejezetten magyar eredetű borok – a tokaji aszú, az egri bikavér és a kadarka – népszerűsítése és új exportpiacok feltárása volt.
Bár elsőre merész ötletnek tűnt magyar borbemutatót szervezni Európa egyik legnagyobb bortermelő országában, a rendezvény sikere önmagáért beszél. "A titok az lehet, hogy olyan speciális magyar borokat mutattunk be, amelynek nincs olasz konkurenciája, mert a fajta ott nem ismert. Nem a hipermarketekbe szeretnénk eljutni, hanem a specialitások iránt érdeklődő, jóval szűkebb fogyasztói körrel szeretnénk megismertetni a magyar borkülönlegességeket" – összegezte a rendezvény tapasztalatait Spányik Péter milánói vezető külgazdasági szakdiplomata, a rendezvény főszervezője.
A különleges magyar fajták olaszországi bemutatkozásának ez volt az első állomása. Az ITD Hungary 2010-ben a roadshow folytatását tervezi Rómában és Triesztben.