Az rendelés az A321-es típusra, az Airbus legkelendőbb keskeny törzsű repülőgépcsaládjának nagyobb változatára vonatkozik. Az üzlet értéke több mint 30 milliárd dollár a szokásos iparági kedvezmények nélkül.
A legtöbbet, 102 repülőgépet a Wizz Air Holdings kapja majd, míg az amerikai fapados társaság, a Frontier Group Holdings 91 gépet vásárol. 39 gép jut a mexikói Volaris Aviationnek és 23 a chilei JetSmart Airlines számára.
A szerkesztőségünk által megkérdezett repülési szakértő szerint a magyarországi központú légitársaság feltűnően sok gépet, 27-et kötött le a 321 XLR változatból, amely az egyfolyosós típusok közül a legnagyobb hatótávolsággal rendelkezik, akár 8700-9000 kilométeres vonalakat is képes berepülni plusz tüzelőanyag-tartályai révén.
A Wizz már korábban is komoly mennyiségben rendelt ebből a variánsból, azonban a kezdeti hazai várakozásokkal szemben már a légitársaság vezetése is világossá tette: ezek a gépek nem az észak-atlanti forgalomban versenyeznének, hanem elsősorban távol-keleti vonalakon repülnének. A feltételezett koncepció, hogy az új leányvállalat, a Wizz Air Abu Dhabi révén Európából India, Kína, Thaiföld, Szingapúr, esetleg Ausztrália felé lehetne diszkont árakon eljutni Abu Dzabi átszállással, de ugyancsak nagy üzleti lehetőség rejlik indiai és más ázsiai vendégmunkások szállításában az Öböl-menti országokba és haza.
(Kiemelt kép: Airbus A321. Fotó: Airbus)