Háromnegyedes körgyűrű: a jövő homályába vész az M0 befejezése
Sokat könnyíthet a főváros közlekedésén, hogy szeptember végére az északnyugat-budai részt kivéve forgalomba helyezik a teljes M0-ás körgyűrűt, beleértve a Megyeri hidat is. Ez utóbbi hivatalos használatba vételét ugyan két helyi önkormányzat késlelteti, de minisztériumi források szerint ez nem lehet akadálya az átadásnak és a forgalom megindulásának.
Az építtető szerint a Megyeri híd műszaki átadása szeptember 17-ig lezajlik, azt követően a forgalomba helyezéshez szükséges hatósági bejárásokra, vizsgálatokra kerül sor, így szeptember végére minden készen áll arra, hogy megnyíljon a forgalom előtt. A műszaki átadás a múlt szerdán kezdődött, a hidat a megrendelő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., valamint az üzemeltető Állami Autópálya Kezelő Zrt. szakértői veszik át a Hídépítő-Strabag konzorciumtól.
Az egész szerkezet csaknem két kilométer hosszú, ebből 590 méter a nagy-duna-ági, a 330 méter szentendrei-duna-ági szakasz, ezeket fogja össze három darab ártéri híd. Ez utóbbiak közül a szentendrei-szigeti a leghosszabb, 560 méteres.
A műszaki átadás alatt még elvégzik azokat a kisebb munkákat, amelyek valóban csak az utolsó fázisként végezhetők, vagy pedig pótmunkaként rendelte meg a beruházó. Ilyen például a díszkivilágítás, amelyet most szerelnek. A műszaki átadás után a hídra rá lehetne engedni a forgalmat, ezt megelőzően azonban forgalomba helyezési eljárásra kerül sor. Ennek során valamelyik hatóság rendszerint előír néhány kiegészítést, ami a jóváhagyott tervben nem szerepelt.
Komoly gondot jelenthet, hogy az eljárás végén egyáltalán kap-e ideiglenes forgalomba helyezési engedélyt az öt hídból álló objektum. Az építési engedélyben ugyanis az szerepel, hogy az engedély feltétele a Szigetmonostor-Szentendre közötti közúti kapcsolat megteremtése. Ez egyelőre hiányzik, ezért a helyi önkormányzat nem adta még meg a szükséges hozzájárulást. Ugyancsak megtagadta az engedélyezést Budakalász is, amely egyebek mellett elkerülő utat és zajvédő falat kér. A közlekedési hatóság információink szerint ezzel együtt engedni fogja a forgalom megindulását.
Ugyancsak átadják a forgalomnak szeptember közepén az M0-ás gyorsforgalmi út Vecséstől az M3-as autópályáig tartó 26,5 kilométeres szakaszát. Az M0-ás körgyűrűn az átadást után összesen 80 kilométeren lehet közlekedni. Az új útszakasz csatlakozik a Megyeri-hídhoz is. A kétszer kétsávos, betontechnológiával épült új szakasz Ecser, Maglód, Pécel, Nagytarcsa, Csömör mellett halad el, és érinti Budapest XVII., XVI. és a XV. kerületét. Az utat az Európai Unió Kohéziós Alapjának finanszírozásával, 284 millió euróból építették.
Az új útszakaszon a kivitelezők 12 felüljárós csomópontot alakítottak ki, a leghosszabb közülük Pécelnél a Rákos-patakon átívelő 340 méter hosszú felüljáró. Az utat egyes helyeken természetvédelmi megfontolásból védőkerítéssel vették körül, a lakott települések közelében pedig zajmentesítő falak, illetve zajárnyékoló dombok épültek, s több helyre védőerdőt is telepítettek.
Az átadás után már csak az északnyugati rész hiányzik a körgyűrűből. A Budai-hegységen áthaladó szakaszon számos alagutat és hidat terveznek, de az építés megkezdésének időpontja egyelőre a jövő homályába vész.