Gyerekcipőben a magyar e-kereskedelem
Az Ecommerce Europe kutatása szerint 2013-ra eléri a 93,3 milliárd eurót a közép-európai régió e-kereskedelmi árbevétele.
A közép-európai e-kereskedelmi piac 2012-ben átlagosan 19 százalékkal nőtt, az árbevétel elérte a 75,9 milliárd eurót. Az előzetes becslések alapján a növekedés 2013-ra eléri a 23 százalékot, az árbevétel pedig a 93,3 milliárd eurót – derül ki a Postás Szakszervezet nemzetközi híreiből.
Az Ecommerce Europe a térségbe tartozónak sorolja Ausztriát, a Cseh Köztársaságot, Németországot, Magyarországot, Lengyelországot, Szlovákiát, Szlovéniát és Svájcot. Messze Németország a legnagyobb piac a közép-európai régióban, hiszen 50 milliárdos árbevételével a régió teljes e-kereskedelmi árbevételének 65,7 százalékát teszi ki – számolt be róla a Világgazdaság.hu.
2012-ben a közép-európai fogyasztók átlagosan és fejenként 1219 eurót költöttek, ami elmarad az EU 28 átlagának 1347 eurós és az európai átlag 1402 eurós fejenkénti összegétől. Az osztrákok költöttek a legtöbbet, fejenként és átlagosan 2085 eurót, majd a svájciak 1750 eurót, a németek 1351 eurót, a csehek 581 eurót, a lengyelek 422 eurót és a magyarok szintén 422 eurót. A leggyorsabban növekvő közép-európai e-kereskedelmi piac Lengyelország, 2012-ben átlagosan 24 százalékos növekedési ütemmel.
Magyarország 880 millió eurós, Szlovákia 330 milliós, Szlovénia 180 millió eurós árbevételt generált. A Cseh Köztársaság 2012-ben a maga 2,1 milliárd eurós árbevételével 19 százalékos növekedést ért el.