GfK: a tartós fogyasztási cikkek piacán még érezhető a válság

A gazdasági válság hatása még mindig érezhető a tartós fogyasztási cikkek piacán, Magyarországon a legnagyobb mértékben az informatikai hardver piac esett vissza - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet a legfrissebb felmérésnek eredményét.

2011. március 23., 07:07

Tavaly az év második felétől már sok szektorban egyfajta javulás volt megfigyelhető, a forgalom július-augusztus táján érte utol a 2009-es évet. Ennek ellenére éves szinten még nem volt képes a piac pozitív mutatókkal zárni. A GfK Hungária által vizsgált szektorok (szórakoztató elektronika, fotó, háztartási kis- és nagygépek, IT és nyomtatás) teljes piaci forgalma közel 266 milliárd forint volt 2010-ben, 9,6 százalékkal maradt el a 2009. évitől.

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.