Ferihegy 1 - vége

A Budapest Airport azonnali lépésekre kényszerült annak érdekében, hogy a vállalat továbbra is működőképes maradhasson. A 2012-es üzleti terv, valamint a Malév leállása után megmaradt pénzügyi források felülvizsgálata eredményeképpen szükséges lépéssé vált az 1-es terminál ideiglenes bezárása, valamint a Cargo City névre keresztelt légiáru-kicserélő központ megépítésének elhalasztása - közölte a Budapest Airport.

2012. március 15., 08:45

Felülvizsgálta 2012-es utasforgalmi előrejelzését és üzleti tervét a Budapest Airport – közölte a cég. A repülőteret üzemeltető vállalat a nemzeti légitársaság leállása miatt kényszerült módosítani idei terveit. A Malév kiesésével a 2-es terminálon jelentős tartalék szabadult fel, miközben az 1-es terminál csúcsidőben az utaskiszolgálási kapacitásának határait súrolja. Éppen ezért felmerült a teljes forgalom ideiglenes áthelyezése a jóval tágasabb 2-es terminálra. Ezt a Budapest Airport jelentette be egy a tegnapi napon valamennyi repülőtéri partnere részvételével megtartott találkozón - írta az

Index.

„A nemzeti légitársaság elvesztése után a Budapest Airport folyamatosan azon dolgozik, hogy pótolja a veszteséget minden területen. Bár több új légitársaság érkezett Budapestre, illetve az itt lévő légitársaságok is jelentettek be járatsűrítéseket vagy kapacitásbővítéseket, további kiigazító lépésekre van szükség a vállalat talpra állításához. Az egyik ilyen intézkedés értelmében a Cargo City, vagyis Cargo Város névre keresztelt repülőtéri légiáru-kicserélő központ megépítését is el kellett halasztani. A cargo központ beruházás várhatóan két év múlva indulhat meg” – közölte a BA.

A Budapest Airportnak továbbra is szándékában áll egyéb repülőtéri fejlesztési projektek megvalósítása. Ezek közé tartozik a 2-es terminál tőszomszédságában, külsős befektető bevonásával megépítendő repülőtéri hotel is, amennyiben az ezt gátló bürokratikus akadályokat a közeljövőben sikerül elhárítani.

Az 1-es terminál kiürítési tervét, illetve annak ütemezését a Budapest Airport valamennyi érintett partnere bevonásával a következő hetekben alakítja ki, zárul a cég közleménye.

11:12

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.