Életveszélyes a 3-as metró?

A vágányok több szakaszon is életveszélyesek, már a 40km/órás korlátozás sem segít, ami az elmúlt héten történt a Népligetnél az csak a jéghegy csúcsa – áll a 3-as metró egyik karbantartójának levelében, melyet a Budapesti Metróért Egyesületnek küldött el.

2012. május 12., 15:22

A levelet változtatás nélkül közöljük:

"Kollégáimmal együtt figyelemmel kísérjük a híradásokat és sajnos ami az elmúlt héten történt a Népligetnél az csak a jéghegy csúcsa. A 3-as metró talán legbiztonságosabb szakasza az 1990 végén átadott Árpád híd-Újpest közötti szakasza, igaz a sínkopás ezt a szakasz is érinti, de itt még kezelhető a helyzet. Állandóak az éjszakai karbantartások és a túlóra. A metró folyamatos és zavartalan működtetése a mi vállunkat terheli aminek a 3-as vonalon egyre kevésbé tudunk eleget tenni. Az alagútban egyre több helyen tapasztalható szivárgás, a vágányok több szakaszon is életveszélyesek már a 40km/órás korlátozás sem segítene és a Népligetihez hasonló baleset bármelyik állomáson bármikor előfordulhat.

Sok helyen az oldalfalakon található márvány lapok is bármikor leeshetnek, mivel az elmúlt 20 évben szinte sehol nem végeztek komolyabb karbantartást és szerkezeti- statikai vizsgálatokat. Ezt a problémát már többször is jeleztük, a tavalyi metrótűz óta mind a BKV, mind a főváros felé, de csak ígéreteket kaptunk, ugyanakkor a felelősség a miénk. A jelenlegi hibák kijavításához a mi munkánk és felkészültségünk már kevés. A metró vonalon a szerkezeti hibák már annyira kritikusak, hogy egy esetleges azonnali műszaki beavatkozásnak az egész vonalat érintenie kellene. A 2-es vonalhoz hasonló szakaszos felújítás lehetősége az állandó balesetveszély miatt meglátásom szerint nem kivitelezhető. Ezt a véleményemet több kollégám is osztja.

Féltem a munkámat és az utasok biztonságát, de a nyilvánosság elé se én se a kollégáim nem merünk kiállni. A Népliget állomáson történt baleset miatt így is gőzerővel zajlik a felelős keresése. Nagy valószínűség szerint a "felelőst" közülünk fogják kiválasztani. Szeretném, ha ezek a problémák az utazóközönség elé kerülnének."

Felülvizsgálatot rendelt el a főpolgármester a hármas metró teljes szakaszán

A hármas metró teljes pályaszakaszának felülvizsgálatát rendelte el Tarlós István főpolgármester - tájékoztatta Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója szombaton az MTI-t. A közlemény szerint a vonalon közlekedő szerelvények felújításáról a főpolgármester már 2011-ben rendelkezett, és az jórészt meg is történt. A városvezető a pályaszakasz felülvizsgálata mellett elrendelte a felelősség kérdésének vizsgálatát is a hármas metró "évtizedes általános elhanyagolt állapotáért".

A hivatal azt is leszögezte: az alagutakban csak műszakilag engedélyezett szerelvények közlekedhetnek.

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.