Egészséges önbizalom: raklapokról árusító orosz diszkontlánc készül lenyomni az Aldit és a Lidlt
A német kiskereskedelmi forgalom 43 százalékát az olcsó diszkontláncok, főleg az Aldi, a Lidl és a Penny uralják. Ide készül most betörni egy orosz szereplő – tudósított a német Stern.de a Lebensmittelzeitung szaklapra hivatkozva – írja a Privátbankár.
Egyszerű kínálatra lehet majd számítani az orosz boltokban, amely a német diszkontláncok hőskorára emlékeztet – írják. A Stern szerint a szibériaiak főleg szegényebb keleti tartományokban hoznának létre legalább száz üzletet.
A Torgservis most is Oroszország szegény környékein, például Szibériában 1500-2000-féle saját márkás terméket árul egyszerű körülmények között,
raklapokról.
A lap által idézett szakértő szerint a németek nemcsak alacsony árakhoz, hanem magas minőséghez is hozzá vannak szokva. A Torgservisnek az orosz viszonyok között alacsonyabb minőségi követelményeknek, előírásoknak kellett megfelelnie, így nem biztos, hogy Németországban is megállja majd a helyét.
Németországban 16 100 diszkont van, az Aldi és a Lidl már kb. 50 országba exportálta a technológiáját.