Egészséges önbizalom: raklapokról árusító orosz diszkontlánc készül lenyomni az Aldit és a Lidlt

2018. október 9., 12:28

Szerző:

A német kiskereskedelmi forgalom 43 százalékát az olcsó diszkontláncok, főleg az Aldi, a Lidl és a Penny uralják. Ide készül most betörni egy orosz szereplő – tudósított a német Stern.de a Lebensmittelzeitung szaklapra hivatkozva – írja a Privátbankár.

Egyszerű kínálatra lehet majd számítani az orosz boltokban, amely a német diszkontláncok hőskorára emlékeztet – írják. A Stern szerint a szibériaiak főleg szegényebb keleti tartományokban hoznának létre legalább száz üzletet.

A Torgservis most is Oroszország szegény környékein, például Szibériában 1500-2000-féle saját márkás terméket árul egyszerű körülmények között,

raklapokról. 

A lap által idézett szakértő szerint a németek nemcsak alacsony árakhoz, hanem magas minőséghez is hozzá vannak szokva. A Torgservisnek az orosz viszonyok között alacsonyabb minőségi követelményeknek, előírásoknak kellett  megfelelnie, így nem biztos, hogy Németországban is megállja majd a helyét.

Németországban 16 100 diszkont van, az Aldi és a Lidl már kb. 50 országba exportálta a technológiáját.

Tegnap 16:32

Már rögtön az első negyedévben elérte az egész évre tervezett hiánycél 58 százalékát a kormány, aminek két legfőbb oka a 13. havi nyugdíj kifizetése, valamint a magas hozamú inflációkövető lakossági állampapírok után fizetendő kamatok voltak. Ebből adódóan a költségvetés kiigazítása elkerülhetetlen, amit minden bizonnyal a lakosság is megérez majd.

Amióta csökken az infláció és az alapkamat, azóta egyre olcsóbbak a lakáshitelek is. A Bankmonitor szakértőinek ezért mind többen teszik fel a kérdést: meddig folytatódik a kamatcsökkenés, mikor érjük el a 2 évvel ezelőtti kamatszintet? A válasz azonban sajnos nem az, amit sokan várnak.