Akkumulátorbeszerelő-üzemmel bővül a kecskeméti Mercedes-gyár

A jövőbeni Mercedes EQ-modellek gyártásához szükséges nagyfeszültségű akkumulátorok számára egy új beszerelőüzem létesül a kecskeméti Mercedes-Benz gyár területén – közölte a cég kedden.

2023. május 2., 19:26

Szerző:

A tájékoztatás szerint a vállalat tavaly júliusi bejelentése értelmében a Mercedes-Benz több mint 1 milliárd euró értékű befektetéssel készíti fel kecskeméti gyárát a jövőbeni feladatokra, aminek része a meglévő gyár új épületekkel történő bővítése a karosszéria-, illetve összeszerelő-gyártósor számára.

A vállalat „Electric Only” stratégiája szerint a közeljövőben érkező, új MMA platform (Mercedes Modular Architecture) modelljei, illetve a szintén hamarosan bemutatkozó MB.EA platform (Mercedes-Benz Electric Architecture) egy tisztán elektromos modellje a jövőben Kecskeméten készül majd.

Az új akkumulátorbeszerelő-üzemben az új modellek érkezéséhez igazodva, az évtized közepétől a külső partnerektől készen beérkező, egy tokban összekapcsolt akkumulátorcellákból álló akkumulátormodulok végösszeszerelését végzik majd. A partnerek által beszállított kész egységeket itt látják majd el a szükséges vezérlőelektronikával és készítik fel az úgynevezett „házasításra”, azaz a Kecskeméten gyártott elektromos modellekbe való beépítésre.

Az új üzemben található összeszerelő sor automatizált és manuális gyártási lépések sorozatából áll, amelyek során nem dolgoznak fel nyersanyagokat vagy vegyi anyagokat.

A kecskeméti Mercedes-gyár mindennek köszönhetően tovább erősíti a tisztán elektromos járművek gyártása terén szerzett szaktudását. Már 2020-tól, a kompakt plug-in hibrid modellek: a CLA Coupé és Shooting Brake, A-osztály sorozatgyártásának beindításától, majd az EQB, az első tisztán elektromos meghajtású kecskeméti modell 2021-es gyártásának megkezdésétől, az üzemben naponta több száz nagyfeszültségű akkumulátort építenek be a Kecskeméten gyártott járművekbe.

Mint írják, az új akkumulátorbeszerelő-üzemben nem zajlik majd vízigényes gyártási tevékenység. Vizet mindössze az épület légkondicionáláshoz és a dolgozók higiéniai létesítményeihez használnak majd fel. A kecskeméti gyár területén létrejövő új akkumulátorbeszerelő-üzem ennek megfelelően csekély mértékben növeli csak az iparterület jelenlegi teljes vízfogyasztását.

Az új üzem épülete, beleértve a logisztikai területeket is, a legkorszerűbb építési megoldásokat tartalmazza majd, annak érdekében, hogy megóvják a talaj és a talajvíz épségét. Ezen kívül rendkívül szigorú tűzvédelmi előírások is vonatkoznak, amely a Mercedes-Benz globális termelési hálózatában működő hasonló üzemek gyakorlatából származik.

A Kecskeméten létrehozandó üzemmel megegyező tevékenység, tehát a Mercedes-EQ elektromos járművek akkumulátorainak beszerelése ma már három kontinens üzemeiben történik, egyebek mellett a németországi Untertürkheimben (Hedelfingen és Brühl üzemrészek) illetve Kamenzben, a lengyelországi Jaworban, valamint az amerikai egyesült államokbeli Tuscaloosában.

A Mercedes-Benz elektromos stratégiájának kulcsfontosságú sikertényezője az akkumulátorok helyben történő beszerelése az ott gyártott járművekbe – olvasható a közleményben.

(Kiemelt kép: legördül az első hibrid autó, egy Mercedes-Benz CLA 250 e Coupé a kecskeméti Mercedes-gyár gyártósoráról 2020. július 21-én. Fotó: MTI/Ujvári Sándor)

 

Tegnap 16:32

Már rögtön az első negyedévben elérte az egész évre tervezett hiánycél 58 százalékát a kormány, aminek két legfőbb oka a 13. havi nyugdíj kifizetése, valamint a magas hozamú inflációkövető lakossági állampapírok után fizetendő kamatok voltak. Ebből adódóan a költségvetés kiigazítása elkerülhetetlen, amit minden bizonnyal a lakosság is megérez majd.

Amióta csökken az infláció és az alapkamat, azóta egyre olcsóbbak a lakáshitelek is. A Bankmonitor szakértőinek ezért mind többen teszik fel a kérdést: meddig folytatódik a kamatcsökkenés, mikor érjük el a 2 évvel ezelőtti kamatszintet? A válasz azonban sajnos nem az, amit sokan várnak.