Abszurd: szívnak vele az autósok, még meg is adóztatják

Parlament előtt a dugódíj - A javaslat szerint a behajtási díjat egyes övezetekre, időszakokra és gépjármű-kategóriákra eltérő mértékben is meg lehetne állapítani.

2012. június 14., 18:01

Módosító javaslatot nyújtott be a parlamentnek két kormánypárti képviselő az egyes közlekedési tárgyú törvények módosításáról szóló javaslathoz. Az előterjesztés lehetővé tenné, hogy a főváros területén található egyes helyi közutak használatáért a Fővárosi Önkormányzat rendeletében meghatározott mértékű díjat szedjen - írta a

Híradó portálja.

A György István és Bagdy Gábor fideszes országgyűlési képviselők által kedden benyújtott módosító javaslat a személyforgalmi behajtási rendszer kiépíthetőségét, a rendszer kialakítását és működtetését teszi lehetővé. A módosítás szerint a személy- és teherforgalmi behajtási díjat egyes területi zónákra (behajtási övezetek), időszakokra és gépjármű-kategóriákra eltérő mértékben is meg lehetne állapítani. A díjak a behajtási övezetekbe történő behajtásra, valamint az egyes behajtási övezeteken belüli közlekedésre együttesen is megállapíthatók lennének.

A behajtási díj elmulasztása esetén pótdíjat kellene fizetni. A személy- és teherforgalmi behajtási díj, pótdíj a Fővárosi Önkormányzatot illetné meg. A javaslat szerint a díjakat úgy kell kialakítani, hogy az figyelembe vegye az egyes zónák forgalmi adatait, környezeti terhelését, a közösségi közlekedési szolgáltatás mennyiségét, a járművel való várakozásra alkalmas területek kialakításának lehetőségét és a helyben lakók behajtáshoz és behajtási övezeten belüli közlekedéshez fűződő érdekeit.

A javaslat szerint a Fővárosi Önkormányzat a behajtási díj beszedésére és felhasználására közlekedésszervezőt is kijelölhet.

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.