A Ryanair ultimátumot ad és kivonul Budapestről

A Ryanair, ahogy a közlemény fogalmaz, "a világ kedvenc ill. legnagyobb nemzetközi utasforgalmat bonyolító légitársasága" bejelentette, hogy 2010. október 31. után kivonul Budapestről, miután a repülőtér menedzsmentje elutasította, hogy jelentősen csökkentse a repülőtéri költségeket. Ennek fejében garantált utaslétszám növekedést, akár évente 2 millió új utast ígért a Ryanair a Budapest Airportnak.

2010. április 30., 11:55

A cég gyakorlatilag ultimátumot intézett a reptérhez: amennyiben a Budapest Airport a díjait jelentősen csökkentené, a Ryanair még 25 nemzetközi útvonalat és akár 2 millió új utast hozna Budapestre. A repülőtársaság szerint ez 2000 új munkahelyet jelentene a nemzetgazdaságnak. – A Budapest Airport menedzsmentje azonban nem élt azzal a lehetőséggel, hogy a költségeiket az alacsonyabb költségű európai repülőterek szintjére csökkentse - közölte a Ryanair, amely így "sajnos törölni kényszerül a járatait Budapesten".

A cég közölte: az összes 4 budapesti járatát törölni fogja Budapestről 2010. október 31-tól.

– Ryanair folyamatosan csökkenti a jegyárait, hogy ezáltal is minél több utast motivaljon az utazásra - közölte a sajtótájékoztatón Tamás László a régiónként is felelős értékesítési és marketing vezető. – Ahhoz, hogy az utasok minél alacsonyabb árat tudjanak fizetni, a repülőtereknek is csökkenteniük kell a díjaikat, különösképpen olyan magas költségű repülőtereknek mint Prága, Varsó vagy Budapest. Ryanair 25 új útvonallal bővítette volna a Budapest Airport portfólióját, amelyek vagy nincsenek az útvonalhálozatában vagy stratégiailag fontosak Budapestnek illetve a magyar turizmusnak.

a marketing vezető szerint a Ryanair garantáltan kerozinfelár mentes alacsony árai több millió euró bevételt hoznak a magyar turizmusnak illetve 200.000 utast a Budapest Airportnak, amely 200 munkahelyet tart fenn a nemzetgazdaságban. Tamás László szerint "ez most mind elveszik". – A Budapest Airportnak érdemes lenne követnie a belga, spanyol és olasz repterek peldáját, akik sikeresen hajtottak végre költségcsökkentést és a Ryanairrel együttműködve fejlesztik a turizmusukat - mondta a marketing vezető, hozzátéve, hogy ezek a repterek "nem gátolják annak fejlesztését".

– A Budapest Airport utasforgalma tavaly 4%-kal közel 8 millióra esett vissza és stagnál a 2005-ös privatizációja óta - közölte a Ryanair munkatársa, aki szerint a cég alacsony árai 13% növekedest biztosítottak és a Ryanair tavaly több mint 66 millió utast szállított. – A cég felkéri az új Magyar Köztársaság Kormányát, hogy tegye szóva a magas költségeket a Budapest Airporton és tegyék a légitársaságok számára lehetővé a turizmus fejlesztését Magyarországon - tette hozzá a cég képviselője.



További információ:

2025. június 19., 11:12

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.