A Közgép is hizlalhatja Orbán Győző cégét

Az építőipar lanyha teljesítménye ellenére tavaly 40 százalékkal növelte forgalmát a miniszterelnök édesapjának többségi tulajdonában lévő gánti Dolomit Kőbányászati Kft., amely 800 millió forint értékű új beruházásba is kezdett – írja a hvg.hu.

2012. július 11., 09:47

A kőbányászati boom csak lokális jelenség lehet: a konkurens bányák mindegyikének csökkent ugyanis az árbevétele tavaly, többnél jelentős mértékben.

A lap szerint nem kizárt, hogy a bővülés hátterében egy közgépes projekt áll.

A konkurens cégek éves beszámolójában a sokszor jelentős, 10-30 százalékos árbevétel-csökkenés hátterében a gazdasági válság, a nehéz piaci helyzet és a forrásszűke jelenik meg. Kevesebb projekt fut, így csökken a termékeik iránti kereslet is. Azt, hogy mi lehet a Dolomit Kft. kiugró teljesítménye mögött, nem könnyű megválaszolni. De nem kizárt, hogy jelentősen megdobhatta a bevételeket a Székesfehérváron és környékén tavaly tavasz óta tartó nagy arányú csatornahálózat-fejlesztés, melyet a Közgép Zrt. vezette KSZ-2010 Konzorcium nyert meg.

A hvg.hu szerette volna ifjabb Orbán Győzőt, a Dolomit Kft. egyik ügyvezető igazgatóját, Orbán Viktor testvérét is megkérdezni, hogy mi van a – konkurensektől eltérő módon – megnövekedett árbevétel hátterében, és hogy kapcsolatba hozható-e ez a Fehérvár környéke csatornaberuházással, de a megkeresésre még a kérdésfeltevés előtt telefonon azt mondta: „nem nyilatkozom, nem adunk információt”.

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.