A kontinensátlag alsó harmadában van a magyar vásárlóerő

Némileg javult a hazai fogyasztók vásárlóereje a napi fogyasztási cikkek piacán, de továbbra is az uniós országok alsó harmadában helyezkedik el – írja a Világgazdaság a GfK piackutató adatai nyomán.

2017. április 18., 18:45

© Stock.tookapic.com

Csillag-Vella Rita, a GfK piackutató ügyfélkapcsolati igazgatója a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) közelmúltban tartott élelmiszer-ipari konferenciáján arról beszélt, hogy az EU-tagállamokénál szélesebb körben, 42 európai ország összehasonlítása alapján készült felmérés szerint az átlagpolgárok átlagosan évi 13 700 eurót költenek ilyen termékekre.

A magyar vásárlók ennek az összegnek a 40,6 százalékát, évi 5562 eurót fordítanak napi fogyasztási cikkek beszerzésére.

A lista élén Liechtenstein áll 460,9-es mutatóval, vagyis az átlag 4,6-szeresét kitevő költéssel, de Lengyelország és Szlovákia is megelőzi Magyarországot 46,6, illetve 59,9 százalékkal.

A GfK felméréséből többek között az is kiderült, hogy a napi fogyasztási cikkek vásárlása csaknem öt százalékkal emelkedett tavaly 2015-höz képest. Ez a növekedés abból következik, hogy gyakoribbak és nagyobb tételűek a vásárlások. De például míg Lengyelországban 420, Szlovákiában pedig 361 alkalommal vásároltak az emberek éves szinten, a magyar vásárló mindössze 311 esetben szerzett be napi fogyasztási cikket.

(Világgazdaság)