A győri akkumulátorgyár ügye nem gazdaságfilozófiai kérdés az Audi szerint

A vállalat szerint nem létezik elektromobilitás akkumulátorgyárak nélkül.

2023. május 22., 11:14

Szerző:

Nincs elektromobilitás akkumulátorgyárak nélkül, ez nem gazdaságfilozófiai, hanem termelési és logisztikai kérdés – mondta az Indexnek az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagja a győri akkumulátorgyár ügyével kapcsolatban. Les Zoltán a győri üzem beruházási terveit és a zöldátállás folyamatának aktuális részleteiről beszélt a lapnak. Az igazgatósági tag kifejtette, hogy Audi AG határozott célja, hogy tovább haladjon az elektromobilitás útján, és a belső égésű motorral szerelt járművek gyártása 2033-ig fokozatosan kifut. A cég tervei szerint 2026-tól csak tisztán elektromos modelleket visz a piacra. Az Európai Bizottság korábban betiltotta a hagyományos erőforrások szerelését, hogy 2035-től már csak elektromos motorokkal lehessen új autókat forgalomba helyezni.

Les Zoltán szerint, ha nem önmagában a lakossági szegmenst vizsgáljuk, hanem a vállalatokat is, azt látjuk, hogy a magyar gazdaság jól áll az elektromobilitásban, hiszen a versenyszférában rendelkezésre álló humán erőforrás és technológia nemcsak követni tudja, hanem diktálni is képes a trendeket. Az Audi Hungaria igazgatósági tagja szerint ehhez nagyban hozzájárul a gazdaságpolitika elkötelezettsége, a járműipar jövőjébe mutató beruházási döntések meghozatala, ideértve az akkumulátorgyárakat is. Hangsúlyozta, hogy el kell különíteni az akkumulátorcella-gyártást az akkumulátor-összeszerelő üzemtől. Előbbi akár egymillió autó számára elegendő akkumulátorba képes legyártani a cellákat, tehát logisztikailag több gyár közelébe érdemes építeni. Míg az utóbbi csak az autógyári kapacitást fedi le, és kvázi egy összeszerelő üzemként működik, ezért célszerű a járműgyárak közelébe telepíteni, ahogy ez az Audi AG két gyártótelephelyén már meg is valósult. Les Zoltán úgy fogalmazott, hogy jövőfenntartási érdek, hogy minden olyan beruházás Magyarországra kerüljön, ami előre mutató, nem kell félni tőle, mert szigorú szabályoknak kell megfelelni, élén a környezetvédelmi előírásokkal. 

(Kiemelt képünkön az Audi és Seat márkáinak járművei is a gyárban futnak le a gyártósorról. Fotó: JAN WOITAS / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)