A finnek automatákból és online veszik a vonatjegyet

2012. szeptember 7., 10:19

A Finn Államvasutak (VR) csökkenti a menetjegyek értékesítésével foglalkozó munkatársainak számát. Az ok egyszerű, az utasok nagy többsége vagy az interneten vagy az állomásokon elhelyezett jegyárusító automatáknál veszi meg a jegyét. A legfrissebb számok szerint az utasok több mint fele önkiszolgáló jegyvásárló, és ez az arány dinamikusan növekszik.


A szakemberek szerint a trend világszerte ebbe az irányba mutat, és nemcsak a távolsági közlekedésben, hanem a városi tömegközlekedésben is. A repülőutak esetén a világhálón váltott jegyek aránya még ennél is magasabb.

A vasútjegyek jegypénztári értékesítése csak az idei első félévben 24 százalékkal esett vissza. Az online jegyértékesítés egy év alatt 50 százalékkal nőtt. A VR illetékese arról tájékoztatta a sajtót, hogy sehol sem fogják bezárni a pénztárakat, de sok helyen csökkentik a nyitva tartási időt, és ezzel 98 munkahelyet szüntetnek meg.

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.