Woody Allen: Európa nemcsak szép, művelt, de olcsó is

Új romantikus vígjátékával, a Vicky Cristina Barcelonával Cannes-ban időző Woody Allen hálás az európai közönségnek filmjei lelkes fogadtatásáért, mert ez akkor is toegítette pályáján, amikor odahaza csak döcögött vele a szekér. A veterán rendező a filmfesztiválon nyilatkozott európai tapasztalatairól, és két magyarázatot talált a nézők szeretetére.

2008. május 21., 16:45

"Sohasem értettem, hogy a filmjeimet, egészen a kezdetektől, a Banánköztársaságtól, miért fogadta mindig olyan lelkesen az európai közönség" - morfondírozott a 72 éves filmes az MTI beszámolója szerint.

Szerinte egyrészt ennek az lehet az oka, hogy a produkciók nyernek a fordítással, ami az európaiakat átsegíti az angol anyanyelvűek által esetleg felfedezett zökkenőkön.

A manhattani filmművész nem szívesen mozdul ki otthonról, mint mondta "szeret gyalog járni a munkába", egy olyan városban, ahol minden kézre esik a filmcsináláshoz, ám az utóbbi időben mégis változtatott. A londoni trilógia (Match Point, Füles, Cassandra álma) után a Vicky Cristina Barcelonát Spanyolországban készítette. Elmondta, hogy szándékában áll minden nyáron Európában dolgozni, idén is csak az esetleges hollywoodi színészsztrájk miatt maradt stábjával New Yorkban, hogy még június eleje előtt dobozba kerülhessen következő filmje.

Az európai forgatás nemcsak ösztönzően hat rá, hanem jóval kisebb költségvetésből is megúszható, mint az amerikai - árulta el motivációit a népszerű vígjátékspecialista, aki hollywoodi mértékkel mérve rendszerint roppant alacsony, 15 millió dollár (2,3 milliárd forint) körüli büdzséből hozza ki produkcióit.

Életének kilencvenedik évében elhunyt Mécs Károly Kossuth-nagydíjas, Kossuth- és Jászai Mari-díjas színművész, a nemzet művésze, érdemes és kiváló művész, a Magyar Művészeti Akadémia rendes tagja.