Másik nő

2018. április 22., 17:28

Szerző:

Ki sem élvezhette főhősnőnk, hogy királynői kegyből lady lett, még aznap rászakadt a tudás: kitüntetett férje a legjobb barátnőjével csalta fél évtizeden át. Összeomláskor – így mondják – teljes életmódváltás kell. Sandra ezt teszi. A palotácskából dúltan bohém húga lakótelepi komfortjába, egy másik világba menekül.

Semmi sem emlékezteti a régi életére, legfeljebb saját maga. A görcsei. A tartózkodása. A sznobizmusa. Az itteni „társaság” elutasítása.

Nyilvánvaló: az égszakadás-földindulás reparációja, a gyógyítás nem halogatható. Az amatőr tánctársaság csakhamar behappolja a rangját és illúzióit vesztett, de a lábait megtaláló nőt, aki kezd megbarátkozni a helyi szokásokkal, illemmel, húga vitális örömeivel. A csoport sokfélesége könnyebbé teszi az adaptációt. A szereplők magándrámái egyelőre nem kerülnek elő: pusztán a mozgásokkal előhívott önismeret, a dinamikus együttműködésből eredő gyógyítás a fontos.

Nem Sandra az egyetlen megsebzett e koreográfiában. Húga többnyire magányos, noha több halálos kapcsolat terheit hordozza, és súlyos betegség gyötri. Életkedve éppen ebben a kontrasztban értékelődik fel. A férfi, akivel a menekült Sandra leginkább összecsiszolódik, maga is súlyos kötelezettségek terhével küzd, szinte reménytelenül.

A boldogságkeresést áthatja a kesernyés angol humor. Ugyanakkor a fair play jegyében – míg a nevetés és a meghatódás között himbálódzunk – a mesemondás, az ábrázolás mindig megadja a vesztesek méltóságát, az újrakezdés lehetőségét is. A közmondásos brit jó tulajdonságok közül ki vannak állítva a vásznon a tolerancia példái, és szemrevételezhető a tiszteletre méltó, pragmatikus józan észé is.

Az úri közönség táncol – mint hajdan Rejtő Jenő írta. A néző szórakozik, nevet, egy kicsit meghatódik. És nem bánja, sőt.

(Táncterápia. Főszerepben Imelda Staunton, rendezte: Richard Loncraine.) 

Sztártudósok, influenszerek és frissen megválasztott polgármesterek is összecsapnak a tizedik Brain Bar jövőfesztivál színpadán, olyan témákat vitatva meg, mint a marihuána fogyasztása vagy az eutanázia. Szeptember 26-27-én a Magyar Zene Házában 200 előadó és 120 program inspirálja az érdeklődőket arra: legyenek ők is tevékeny résztvevői a jövőjük alakításának.

Egy gúnyos dalocska vezette el őt saját zsidósága felfedezéséhez. A vallás aztán komoly szerepet játszott az életében, segítségével közelebb került önmagához és a világhoz – többek között ez derült Székely Kriszta, a budapesti Katona József Színház rendezőjéről. Réczei Tamás Dobd be magad! című műsora exkluzív módon csak a 168.hu felületén látható, ne hagyja ki!

A rendező arra vágyik, hogy a munkája valamiféle hatást keltsen, ellenkező esetben nem sok értelme van bármit csinálni. Hogy a politika a jelenlegihez hasonló szintű feszültséget kelt majd a színházban arra nem számított – többek között derült Réczei Tamás Dobd be magad! című, exkluzív módon csak a 168.hu felületén látható műsorából, melynek vendége Székely Kriszta, a budapesti Katona József Színház rendezője volt. Ne hagyja ki!

Bár édesanyja személyes ambícióját valósította meg azzal, hogy balettot tanult, ezt egyáltalán nem bánja. Hiszen rengeteg mindent tanult a tánctól, amit a szakmai pályafutása során is kiválóan képes hasznosítani. Többek között erről beszélt a Réczei Tamás vezette Dobd be magad! című műsor vendégeként Székely Kriszta, a budapesti Katona József Színház rendezője. Az aktuális epizód exkluzív módon csak a 168-on tekinthető meg, ne hagyja ki!

2024. szeptember 16., 07:00

Székely Kriszta az első diplomáját klasszikus balett szakon szerezte, majd 2015-ben színházrendezőként végzett Székely Gábor és Bodó Viktor osztályában. A budapesti Katona József Színház rendezője kalandos életpályát tudhat maga mögött, amiről a kizárólag a 168.hu felületén látható, Dobd be magad! című műsorban beszélt részletesen. Ne hagyja ki!