Óriási közhelyet kiáltott a médiazajba Gulyás Gergely

Jó bornak is kell a cégér – mondta a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Sose hallottuk még, nem jutott volna az eszünkbe. 

2023. március 3., 14:05

Szerző:

Növelni kell a magyar bor nemzetközi elismertségét, ezt segíti a készülő Magyar Bormarketing Stratégia – fejtette ki a Budapesten megrendezett 11. Borkonferencia megnyitóján a Miniszterelnökséget vezető miniszter pénteken.

Gulyás Gergely hangsúlyozta, hogy a nem megfelelő külföldi elismertség nem a magyar borászok munkáján múlik.

Ma már ugyanis nem igaz, hogy a jó bornak nem kell cégér, a modern marketing eszközeire is szükség van 

– tette hozzá.

Ezért döntött úgy a magyar kormány, hogy ösztönzi a magyar borok ismertebbé, népszerűbbé tételét nemzetközi téren is – közölte, hozzátéve: a tokaji, somlói, szekszárdi és egyéb magyar borok a világ bármely pontján versenyképesek, ezért az a cél, hogy mindenhol a felső polcra kerüljenek.

Gulyás Gergely rámutatott: összehangolt, a szakma támogatását bíró, elsősorban nemzetközi kampányra van szükség.

A készülő bormarketing-stratégia mögött világos, egyértelmű és jelentős kormányzati támogatás áll, kidolgozására és megvalósítására évi 3 milliárd forint áll rendelkezésre – közölte.

Nobilis Márton, az Agrárminisztérium államtitkára felidézte, hogy tavaly kisebb mennyiségű, de jó minőségű bor került a magyar pincékbe.

Az idei év első két hónapja Európa sok részén aszályos volt, Magyarországon ellenben szerencsére elegendő csapadék hullott, ami bizakodásra ad okot – jegyezte meg.

Nobilis Márton beszámolt arról is, hogy mára a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalnál (Nébih) korszerű rendszer épült ki a borhamisítások ellen.

Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos elmondta, hogy a következő négy évre a Magyar Bormarketing Stratégia kidolgozására és végrehajtására kapott megbízást.

Feladatai közé tartozik a kutatások felügyelete, a bormarketing-tevékenységek koordinálása, a stratégia kidolgozása és az ennek keretében megvalósuló programok irányítása, szabályozási javaslatok tétele, folyamatos trendfigyelés, termékfejlesztés, valamint a kitörési pontok keresése.

Mindehhez a kormánybiztos – elmondása szerint – széles szakértői gárdára, nemzetközi tapasztalattal is bíró szakemberekre támaszkodhat, miközben szoros együttműködés alakult ki az Agrárminisztériummal, a Központi Statisztikai Hivatallal, a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal és a Digitális Magyarország Ügynökséggel is.

A munka eredményét végül az mutatja majd, hogy a magyar bor ára emelkedik-e vagy sem – mutatott rá.

Rókusfalvy Pál problémaként azonosította, hogy keszekusza a magyar bor termékstruktúrája, nincs egységes, egyértelmű jelleg, amelyet a nemzetközi piacon mindenki magyarként ismer.

Nincs rendjén az sem, hogy ugyanazt a típusú bort meg lehet venni 2 ezer és 200 ezer forintért is – figyelmeztetett, hozzáfűzve: az eredetvédelemnek rendeznie kell ezt a kérdést.

A kormánybiztos hangsúlyozta, hogy a magyar borágazat sok szempontból „az utolsó órában” van: csökkennek a szőlőterületek és a borfogyasztás, miközben előretörőben a nemzetközi konkurencia.

Mint kiemelte, egyik legnagyobb szövetségesnek a fiatal generációt tekintik mind a fogyasztók, mind a borászok között.

A fiatal fogyasztók megnyerése, edukálása alapvető fontosságú, őket már egészen más módszerekkel, csatornákkal lehet elérni, mint az idősebbeket. A kommunikáció mellett azonban az is fontos, hogy a hirdetett termék azonnal elérhető legyen – mondta el.

Rókusfalvy Pál hasonló jelentőségűnek nevezte a borászok edukációját is, üdvözölve például a Tokaj-Hegyalja Egyetem elindulását. Az „érzelmi, szakrális” háttér mellett minden borásznak közgazdásznak is kell lennie – fogalmazott.

A digitalizációról szólva kiemelte, ez egy olyan „kötelező kör”, amely a termelésben, az adminisztrációban és az értékesítésben is fontos, előre kell lépni például az e-pincekönyv kérdésében.

A kormánybiztos elmondása szerint a belföldi és a külföldi piac a marketing szempontjából külön megközelítést igényel.

A készülő stratégia a világpiac mellett külön figyelmet fordít a régióra, és vizsgálja annak lehetőségét is, hogy a magyar borágazat hogyan állhat egy regionális együttműködés élére – közölte Rókusfalvy Pál.

(Kiemelt képünk: Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter beszédet mond a 11. Borkonferencia megnyitóján a Budapest Music Centerben 2023. március 3-án. MTI/Mónus Márton)

 

 

Szinte elképzelhetetlen a karácsony Reszkessetek betörők nélkül. A filmet ugyanis bár már unalomig játszottak a televíziócsatornák, az alkotás még mindig sokakat odaszegez a képernyők elé. Ám mielőtt idén bárki leülne megnézni, jobb ha megismer pár tényt a filmről, amit eddig biztosan nem tudott.

A könyv klasszikus karácsonyi ajándék, nincs is jobb, mint bekuckózni egy hideg, ködös, téli napon, és olvasni egy bögre forró kakaó vagy tea mellett. Ebben az összeállításban olyan könyveket ajánlunk, amelyek biztos sikert aratnak a fa alatt.