A női főhőssel forgatott Oscar-jelölt filmek jövedelmezőbbek

2018. március 2., 10:48

Szerző:

A női főhőssel forgatott Oscar-jelölt filmek nagyobb bevételt hoznak a mozikban, mint a férfi főhőssel készült produkciók - állapította meg a BBC csütörtökön közzétett elemzése.

A női főhőssel forgatott filmekre fordított minden dollár átlagban 2,12 dollárt hoz. A férfi főszereplős filmeknél viszont a költségvetés minden dollárjára 1,59 dollár bevétel jut. 2013 óta azonban mégis csupán az Oscar-jelölt filmek 28 százalékának volt női főszereplője.

A BBC elemzése szerint az utóbbi években Oscarra jelölt, női főhősről szóló produkciók közül A számolás joga költségvetése 6,8-szorosát kereste meg a mozikban, a Lady Bird a ráfordítás 4,2-szeresét, A szürke ötven árnyalata ugyancsak ennyit, a Star Wars - Az ébredő Erő költségvetése 3,8-szorosát, a Megmaradt Alice-nek a 3,7-szeresét, a Brooklyn a 3,5-szörösét, a Szépség és a szörnyeteg és a Philomena a 3,2-szeresét, a Floridai álom a 2,8-szorosát, a Gravitáció pedig a 2,7-szeresét.

A nők a mozikasszáknál és a kamera mögött is helytállnak - jelentette ki Kate Kinninmont, a Nők a Filmben és a Televízióban brit szervezet vezetője.

A produkciós költségvetések és az amerikai mozibevételek összevetéséből kiderül, hogy az egyértelműen női főszereplős Oscar-jelölt filmek 33 százalékkal nagyobb bevételt hoztak a mozikban, mint azok, amelyeknek főhőse férfi volt.

A BBC tanulmánya az Internet Movie Database adatait vette alapul, viszont a dokumentumfilmeket vagy rövidfilmeket nem sorolták a válogatásba. Az elemzés így 155 filmet vizsgált meg úgy, hogy a forgalmazási és a promóciós költségeket nem vették figyelembe.

Tavaly az ötvenes évek óta először fordult elő, hogy a három legnagyobb bevételű amerikai filmnek - Star Wars: Az utolsó Jedik, a Szépség és a szörnyeteg, Wonder Woman - női főhőse volt. A BBC elemzése szerint ez egy új trendet sejtet.

A női főszereplős filmek megtérülése ugyanakkor azért is lehet magasabb, mert költségvetésük jelentősen alacsonyabb a férfi főszereplővel forgatott filmekénél. Az átlagos produkciós költségek 20 százalékkal alacsonyabbak, ha nő kapja a sztárszerepet - mutatott rá az elemzés.

Kinninmont szerint nagyon nehéz megváltoztatni azt a hollywoodi nézetet, hogy a nők nem hoznak annyi pénzt, mint a férfi sztárok. Az elmúlt öt évben minden Oscar-jelölt filmbe befektetett dollárból 75 cent olyan filmre jutott, amelynek főhőse férfi volt.

Sztártudósok, influenszerek és frissen megválasztott polgármesterek is összecsapnak a tizedik Brain Bar jövőfesztivál színpadán, olyan témákat vitatva meg, mint a marihuána fogyasztása vagy az eutanázia. Szeptember 26-27-én a Magyar Zene Házában 200 előadó és 120 program inspirálja az érdeklődőket arra: legyenek ők is tevékeny résztvevői a jövőjük alakításának.

Egy gúnyos dalocska vezette el őt saját zsidósága felfedezéséhez. A vallás aztán komoly szerepet játszott az életében, segítségével közelebb került önmagához és a világhoz – többek között ez derült Székely Kriszta, a budapesti Katona József Színház rendezőjéről. Réczei Tamás Dobd be magad! című műsora exkluzív módon csak a 168.hu felületén látható, ne hagyja ki!

A rendező arra vágyik, hogy a munkája valamiféle hatást keltsen, ellenkező esetben nem sok értelme van bármit csinálni. Hogy a politika a jelenlegihez hasonló szintű feszültséget kelt majd a színházban arra nem számított – többek között derült Réczei Tamás Dobd be magad! című, exkluzív módon csak a 168.hu felületén látható műsorából, melynek vendége Székely Kriszta, a budapesti Katona József Színház rendezője volt. Ne hagyja ki!

Bár édesanyja személyes ambícióját valósította meg azzal, hogy balettot tanult, ezt egyáltalán nem bánja. Hiszen rengeteg mindent tanult a tánctól, amit a szakmai pályafutása során is kiválóan képes hasznosítani. Többek között erről beszélt a Réczei Tamás vezette Dobd be magad! című műsor vendégeként Székely Kriszta, a budapesti Katona József Színház rendezője. Az aktuális epizód exkluzív módon csak a 168-on tekinthető meg, ne hagyja ki!

2024. szeptember 16., 07:00

Székely Kriszta az első diplomáját klasszikus balett szakon szerezte, majd 2015-ben színházrendezőként végzett Székely Gábor és Bodó Viktor osztályában. A budapesti Katona József Színház rendezője kalandos életpályát tudhat maga mögött, amiről a kizárólag a 168.hu felületén látható, Dobd be magad! című műsorban beszélt részletesen. Ne hagyja ki!