A legkúlabb nap

Végy két erősen ellentétes természetű embert. Kötözd őket szorosan egymáshoz, hogy minden mozgás legalább egyiküknek kényszer legyen. Ereszd őket bele a meglangyosított alaplébe, és közepes tűzön kezdd melegíteni. Amikor megpirulnak, add rájuk az előre kikevert kalandmártást. Zöldséggel, oroszlánszőrrel tálald.

2016. június 4., 09:50

Kettősünk szereplőit ezúttal Bennónak és Andinak hívják. Az első kalandor természetű, hétpróbás, lézengő ritter, a második visszahúzódó, aggodalmaskodó, hipochonder muzsikus. Mindketten menthetetlenek. Bennónak inoperábilis agydaganata van, Andi tüdőátültetésre vár hosszú ideje, hiába. A két halálraítélt még utoljára ki akar rúgni a hámból. Megszöknek a hospice-otthonból, bátran pénzt szereznek (hol lesznek ők már a hitel törlesztésekor!), és irány a pálmafás, ragyogó Dél-Afrika. Meg kell találni és végig kell élvezni a legkúlabb napot.

Bizarr, hogy épp a biztos halál előtti tudatállapot turbózza fel a szabadság felelőtlenségét és inspirálja a felelőtlenség szabadságát. Ha nincs már elszámolási kötelezettségünk... A kiscsoportos dramaturgia mindig intenzív: a kevés szereplő nagyon jelen van a történetben, és mert eltérő karaktereket kötöztünk össze receptünkben, a konfliktus bele van építve az alaphelyzetbe. Itt is. A főhősök mellett mindenki más csak epizodista: az elhagyott szerető, a vőlegénye, a fekete orvos, a hospice otthon személyzete, az oroszlán, aki tocsogós szigorral jelöli meg territóriumát, és mellékszereplő az afrikai kisgyerek, aki meglép az oxigénpalackkal és a morfiummal. Ők mind csak e kalandpark szereplői.

A film első húsz perce némiképp vontatott, a cselekmény igazán felpörögni csak Afrikában tud, a roadmovie-szakaszban. Egészében: közepes mozira számítsanak.

(Írta, rendezte és játssza: Florian David Fitz.)