Változik a sebességhatár az autópályákon, jelentősen emelkedik ezeken a szakaszokon

Emelkedik a maximálisan megengedett sebességhatár az autópályákon, itt vannak a részletek.

2025. január 28., 14:22

Szerző:

Az információk szerint, 2025 nyarától kísérleti jelleggel megemelik egyes autópálya-szakaszokon a legnagyobb megengedett sebességet. Az új szabályozást Hollandia után Csehországban is bevezetik, ezzel az ország szembe megy az európai trendekkel. Az Infostart cikke szerint, egyelőre átmenetileg emelik meg a sebességhatárt az autópályákon az országban.

Így változik a sebességhatár az autópályákon nyártól

A lap cikke szerint, Csehország szembe megy a trendekkel, mivel 2025 nyarától 130-ról 150 kilométer/órára emelik a sebességhatárt egyes autópálya-szakaszokon. Az információk alapján a változtatás még csupán átmeneti, és a kijelölt időszak végén megvizsgálják, hogy a bevezetett változtatásoknak milyen hatásaik vannak a forgalomra és a közlekedésbiztonságra.

Az első ilyen szakasz, ahol ezt a változtatást bevezetik, az a D3-as sztráda Tábor és Ceske Budejovice közötti része lesz. A döntést azzal indokolták, hogy azért ezt a szakaszt választották, mert nem olyan régen épült ez az autópálya, és nem annyira forgalmas, mint más sztrádák. Az útra elektronikus kijelzőt is felszerelnek majd, ezeknek a segítségével azonnal jelezhetik majd, ha az időjárási viszonyok vagy a forgalmi körülmények kedvezőtlen változása szükség van a sebességhatár csökkentésére.

A tervek szerint, újabb szakaszokat jelölnek majd ki, a jövőben a D1-es (Prerov és Ostrava között), valamint a D11-es úton (Hradec Králové közelében) utakon is növelhetik a maximálisan megengedett sebességet. Ám ahhoz, hogy ez megtörténjen, megvárják az első tapasztalatokat a D3-as sztrádáról.

Több országban is változásokra lehet számítani az autópályák esetében

Míg Csehországban és Hollandiában a maximális sebességet emelik, addig Németországban hamarosan fizetőssé válhatnak az autópályák. Legalábbis egyre gyakrabban vetődik fel az ötlet, mivel számos útszakaszt fel kellene újítani, az útdíjból származó bevétellel ezeknek a munkálatoknak egy jelentős részét fedezni is tudnák.

Korábban a Bauindustrie vezetője, Tim-Oliver Müller a BILD-nek azt nyilatkozta, hogy támogatja az útdíjfizetés ötletét, valamint arról is beszélt, hogy milyen autópálya-matricákat terveznek bevezetni a jövőben.

 

(Kiemelt képünk illusztráció, Fotó: Shutterstock)