Kitört a botrány! Sokkoló és ijesztő az új reklámfilm?

Lakossági panaszok miatt indított vizsgálatot a brit reklámhatóság a Pfizer hamis gyógyszerek veszélyeire figyelmeztető reklámfilmje ügyébe. A vizsgálat a televíziós bemutatás eredményeként indult. A korábbi mozis vetítések miatt indult vizsgálatban a hatóság a gyógyszercég mellett foglalt állást – írja a Telegraph.

2009. november 14., 12:06

A Pfizer szóban forgó kampányfilmjében egy középkorú férfi látható, amint bevesz egy postai úton szállított tablettát, majd annak hatására egy patkányt öklendez fel. A cég a filmmel a bizonytalan eredetű, elsősorban az illegális online forrásból származó, bizonytalan eredetű hamis készítmények fogyasztásának veszélyeire kívánja felhívni az állampolgárok figyelmét, amelyek ismeretlen és veszélyes összetevőket, a tapasztalatok szerint akár patkánymérget is tartalmazhatnak.

A kampányfilm az év elején a brit mozikban, korhatáros filmek előtt volt látható. Az állampolgári panaszokat vizsgáló brit reklámhatóság, az Advertising Standards Authority (ASA) elismerte, hogy a kisfilm a nyugalom megzavarására alkalmas lehet, de úgy vélte, a reklám célja indokolttá teszi a sokkoló képek használatát.

A reklámfilm a Pfizer, a Gyógyszereket és Egészségügyi Termékeket Felügyelő Hatóság (Medicines and Healthcare Products Regulatory Agency, MHRA) és a Brit Királyi Gyógyszerész Társaság (Royal Pharmaceutical Society of Great Britain, RPSGB) közös "Vedd komolyan, írasd fel!" kampánya keretében a múlt héten a televízióban is bemutatásra került. A sugárzást követően az ASA közel 50 panaszt kapott a helyi fogyasztóktól, akik szerint a reklámfilm indokolatlanul sokkoló és ijesztő.

Az ASA ismételten vizsgálatot kezdeményezett a kampányfilmmel kapcsolatban. A testület képviselője, Olivia Campbell kiemelte, korábbi határozatuk nem lesz, és nem is lehet befolyással a mostani vizsgálatra, mivel a két médiaközegben sugárzott reklámok szakmailag eltérő megítélés alá esnek, hiszen a televízió szélesebb és más fogyasztói szegmenst ér el. Campbell hozzátette, a reklámmal kapcsolatban érkezett panaszok száma meglehetősen magasnak számít – olvasható a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület hírlevelében.