Jön az élménykártya magyarországi úti programokkal

Ez volt az első eset, hogy a Rot-Weiß-Rot in Ungarn (piros-fehér-piros Magyarországon, röviden RWRU Rot Weiss) Mozgalom nagykövetei is részt vettek a Turizmus RT bécsi rendezvényén. Így az idén ha lehet még többen voltak jelen, az osztrák és magyar idegenforgalmi szakembereken kívül olyanok is, akiknek nem ez a hivatásuk, ám nagy kedvvel ismerkednek nem utolsósorban a kínálattal, azzal, mivel tehetik vonzóvá a magyarországi úti célpontokat osztrák ismerőseik körében.

2012. október 11., 18:00

Az idegenforgalomban dolgozók számára is hasznosak a mozgalom résztvevőinek tapasztalatai, hiszen ők azok, akik közvetlen kapcsolatban vannak a Magyarországra utazókkal – összegezte az egyik résztvevő a szakma véleményét. Kovács Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. ausztriai képviseletének vezetője örömmel tájékoztatja a szervuszausztria.hu olvasóit a mozgalom négy hónapjának eredményeiről. Egyre több az ajánlat, amely megkönnyíti a nagykövetek munkáját – meséli. Ma már 50-60 hazai idegenforgalmi szolgáltató kínál kedvező áron magyarországi tartózkodást, olyan programmal, amely figyelembe veszi az Ausztriából érkezők elvárásait, érdeklődését és igényeit.

Miután beigazolódott, hogy a mozgalom nagyon is alkalmas a magyarországi úti célok népszerűsítésére, itt az ideje a továbbfejlesztésének – mondja a képviselet vezetője, aki az eddigi eredmények alapján reálisnak látja, hogy a rendhagyó kezdeményezés középtávon 10 ezer pótlólagos osztrák vendégéjszakát generálhat a hazai szálláshelyeken. Nem érjük be ezzel – teszi hozzá: hosszabb távon ennek háromszorosa a cél.

S hogy milyen módszerrel bővíthető a mozgalom? Eddig a szájpropaganda volt a döntő, amely ebben az ágazatban különlegesen fontos, hiszen az élményekről, tapasztalatokról az emberek mesélnek ismerőseiknek. Nagy segítség a Facebook: az

oldalthetenként több mint tíz ezren látogatják, a likeolók száma meghaladja a 300-at, és egyre többen kíváncsiak az itt közzétett legfrissebb ajánlatokra. Nem egész négy hónap alatt sikerült túlszárnyalni a 100.000-es „friends of fans” számot, azaz a közösségi hálón ekkora ismeretségi körrel rendelkeznek a mozgalomhoz csatlakozott ausztriai turizmus-nagykövetek. Ma már az is látszik, hogy helyes volt a feltételezés: az emberek számára – legyen az Ausztria, vagy Magyarország – hiteles a személyes ajánlás, a névhez, archoz, ismerőshöz, baráthoz köthető beszámoló, amely sokszor elgondolkodtatóbb minden olvasmányélménynél. (A szervuszausztria.hu egyébként továbbra is szívesen közöl közvetlen élménybeszámolókat, emailcímünk: info@szervuszausztria.hu)

A mozgalomba bekapcsolódó, legkülönbözőbb foglalkozást űző, ezért más-más körökben forgolódó ausztriai magyarok számára viszont igen meggyőző volt személyesen találkozni azokkal, akiknek magyarországi kedvezményes ajánlatait népszerűsítik. Az előadások, a workshopok, a mostani súlyponti téma (a Balaton és a Közép-Dunántúl térsége) képviselőinek prezentációi fontos szempontokat világítottak meg – és persze kérdéseket is felvetettek. Utóbbiakra pedig kötetlen formában is válaszokat kaphattak – ez óriási előnye az ilyen találkozóknak – a bécsi magyar nagykövetség tükörtermében nem egy résztvevő nyilatkozott így.

Akik nem lehettek ott,a Turizmus RT honlapján kaphatnak kis ízelítőt: i

ttmegtalálható a kisfilm, amelyet Bécsben a résztvevőknek levetítettek.

Hogyan tovább?

A sikeres kezdet szerencsére a támogatók számára is egyértelművé teszi a folytatás szükségességét. Kovács Balázs, a bécsi magyar nagykövetség és a Balassi Intézet segítsége mellett a szervuszausztria.hu

nyereményjátékátis azok közé a lépések közé sorolja, amelyek népszerűsítették a mozgalmat..
A legújabb kezdeményezés az osztrák Central Danubeprojekttársasággal közös akció: 2013. január 1-től a hazai turisztikai szolgáltatóknak is lehetőségük nyílik kedvezményes ajánlatukat az osztrák piacon egy kártyarendszerhez csatlakozva értékesíteni. Konkrétan a minta a sikeres Alsó-Ausztria kártyárólvan szó, amelynek alapján a Rot-Weiß-Rot in Ungarn turisztikai mozgalom keretében az MT Zrt. ausztriai képviselete összegyűjti a kedvezményes ajánlatokat. Utóbbiak illeszkednek a Central Danube újonnan induló MyCentrope-élménykártya programjába, amely a magyarországi mellett, cseh és szlovák TOP turisztikai- és kulturális ajánlatokat is tartalmaz. A kooperáció keretében az ajánlatok népszerűsítéséhez értékesítési hálózat és médiatámogatás is kapcsolódik, ezzel megsokszorozva és erősítve az RWRU mozgalom eddig szájpropaganda elvén működő hatásmechanizmusát. A mozgalom hátteréről, működési mechanizmusáról, koncepciójáról, nemzetgazdasági hasznáról további információk a honlapon.

Januártól tehát még több ajánlattal tehetnek vonzóvá magyarországi programokat az önkéntes nagykövetek.
Részletek a rendezvényről a

honlapon.

Donald Trump amerikai elnök június 3-án bejelentette, hogy 25%-ról 50%-ra emeli az acél- és alumíniumtermékekre kivetett vámokat. A döntést Karoline Leavitt, a Fehér Ház sajtótitkára közölte, hozzátéve, hogy az elnök várhatóan még aznap aláírja a rendeletet.