Autópályák kalapács alatt

Egyre több hidat, autópályát, repülőteret és egyéb vagyontárgyakat terveznek eladni, illetve koncesszióba adni az Egyesült Államokban a jelzáloghitel-válság miatt megtépázott, pénzszűkében lévő szövetségi államok, illetve városok.

2008. augusztus 3., 10:31

Mint az elemzők rámutatnak, válságos időkben az egyik legjobb befektetés az infrastruktúra, mert igaz, hogy nem lehet rajta nagyon meggazdagodni, de biztos és kiszámítható jövedelmet hoz.

Legutóbb például a spanyol Abertis csoport és a Citigroup vezette konzorcium fizetett majdnem 13 milliárd dollárt azért, hogy 75 évig üzemeltethesse a Pennsylvania Turnpike fizetős autópályát. 2005-ben a Chicago Skyway hidat adta a város koncesszióba 1,8 milliárd dollárért, s a polgármester az idén tervezi bérbe adnia a chicagói Midway repülőteret is - írta az MTI.

A befektetési bankok tevékenységében is egyre nagyobb hangsúlyt kap az infrastruktúra, a Goldman Sachsnál például az utóbbi időben drasztikusan nőtt az ilyen jellegű ügyletek száma. A fejvadász cégek is arról számolnak be, hogy megugrott a kereslet az infrastrukturális beruházásokban járatos szakemberek iránt.