A Google titokban adatokat vett a Mastercardtól

2018. augusztus 31., 16:16

Szerző:

Az elmúlt évben a Google egyes kiválasztott hirdetői partnerei nyomon követhették, hogy az online hirdetéseiket követte-e vásárlás valamelyik offline üzletükben az Egyesült Államokban. A Google egy titkos megállapodáson keresztól adatokat vásárolt a Mastercardtól – írja tényfeltáró cikkében a Bloomberg.

A Bloombergnek négy forrás nyilatkozott, közülük hárman dolgoztak is a megállapodáson. Elmondásuk szerint négy éven keresztül egyeztetett ezzel kapcsolatban a cég, viszont az ügyletet titokban tartották, így az érintett kétmilliárd Mastercard-ügyfél nem tudhatott arról, hogy adataikat megvette a Google. Állítólag több millió dollárt kapott a Mastercard az adatokért.

Az üzlet lényege az, hogy ha egy Google-fiókba bejelentkezett felhasználó rákattint egy hirdetésre, és utána 30 napon belül egy offline boltban megvásárolja a terméket Mastercard kártyájával, akkor azt a Google követni tudja, és a hirdetés megrendelője értesítést kap a cégtől, hogy offline vásárlás követte a hirdetését.

Fotó: Pixabay

A Google már évek óta próbálkozik az online és offline tevékenységek összekötésével azért, hogy a hirdetési hatékonyság mérhető legyen. Az első lépés az volt, hogy a hirdetők a felhasználók bejelentkezési előzményei, vagyis a helyszínek alapján láthatták, hogy aki a hirdetésükre kattintott, elment-e egy valódi üzletbe is.

A Bloomberg cikkére reagálva a Mastercard közleményt adott ki. Ebben azt írják, hogy a cikk a vásárlókat nyomon követő programról hamis állításon alapul, és több helyen is pontatlanságot tartalmaz. Hangsúlyozták, hogy az egyes vásárlási tételeket ők maguk se látják, ezért se ezeket, se más személyes adatot meg osztanak meg mással. A tranzakció feldolgozásakor a kereskedő nevét és a vásárlás összegét látják ugyan, de az egyes tételeket nem. Médiamérési szolgáltatásukkal mérik a kereskedők reklámkampányainak hatékonyságát. Ez úgy történik, hogy a kereskedők tájékoztatást adnak hirdetési kampányukról, például a kezdő és befejező dátumról, a Mastercard pedig értékeli és megosztja velük a kártyás költési tendenciákat a megjelölt időszakban. Kijelentették azt is, hogy soha nem adnak ki olyan adatot, ami lehetővé teszi egy vásárló nyomon követését, vagy ami növeli a hirdetések hatékonyságát a felhasználókkal kapcsolatban.

 (Az Index nyomán)