Vitézy Dávid: összeomolhat a kelet-magyarországi vasúti menetrend
Külön érthetetlen, hogy az elmúlt két évtizedben európai uniós forrásokból teljesen felújított vasútvonalakon is megjelennének a lassújelek, például a Budapest-Debrecen fővonalon – írja a volt államtitkár.
A MÁV térképe szerint a leromlott pályaminőség miatt országosan lelassulhat a vonatforgalom. Vitézy Dávid szerint ettől a teljes régió vasúti menetrendje összeomolhat.
A térképet Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár is megosztotta azzal a kommentárral, hogy bár régóta követi a MÁV ügyeit, ilyet még sosem látott. Szerinte az ábráról azt lehet leolvasni, hogy a teljes kelet-magyarországi ütemes menetrend összeomlana, a csatlakozási rendszereivel együtt.
A legnagyobb menetidő-növekedéssel a 140-es vonalon számolnak, ott a Budapest-Szeged távolságon 13 perccel nő a menetidő. A fővárosból Miskolcra 7 perccel tart majd tovább eljutni. Budapest és Szolnok között 3, a főváros és Nyíregyháza viszonylatában pedig 5 perccel kell hosszabb útra számítani. Az utóbbit a MÁV igyekszik majd azzal orvosolni, hogy az intercityk Hajdúszoboszlón és Püspökladányban nem fognak megállni.
Példaképp azt említi, hogy a kör-IC nem érne körbe megfelelő menetidőkkel ahhoz, hogy Miskolcon, Debrecenben és Nyíregyházán is kijöjjenek a mai csatlakozásai.
„Ahogy a cikkek írják, a MÁV vezetése a tavaly a háború nyomán elszállt energiaárak, idén pedig az új bérletek miatt várható jelentős bevételkiesés miatt eshetett ennyire kétségbe. Csak abban bízhatunk, hogy ez a vészjelzés értő fülekre talál és az igen borús jóslat nem válik valóra” – idézi Vitézy Dávid bejegyzését a hvg.hu.
(Kiemelt kép: Vitézy Dávid beszédet mond a Közlekedési Múzeum Volt egyszer egy Északi... a történet folytatódik című tárlatának megnyitóján az Északi Járműjavító Dízelcsarnokában 2021. július 15-én. Fotó: Karancsi Rudolf / 168)