Vitézy Dávid a MÁV-ról: Ausztria utolérése helyett most épp szó szerint távolodunk

Vitézy Dávid szerint elfogadhatatlan az, ami szombaton a Budapest-Bécs vasútvonalon történt.

2023. augusztus 26., 20:46

Szerző:

„A ma 15:15-kor Budapestről még pontosan indult soproni InterCity 27 perc késéssel érkezik épp Győrbe, és a térképrészleten látható, hogy a vonal szinte összes vonata késik. Miért? (...) Ez Magyarország legfontosabb vasútvonala, az első számú kapcsolat személy- és teherforgalomban Győr és Bécs, ezáltal Európa felé - Ausztria utolérése helyett most épp távolodunk, szó szerint, 20-25 perccel.” – írta Facebook-oldalán Vitézy Dávid közlekedési szakértő arról, hogy szombaton is brutális torlódás és késések lehetetlenítették el a Bécs-Budapest vasútvonalat.

Vitézy megjegyezte, ez nem az első eset, ugyanakkor a Győr-Bécs útvonal a teher- és személyforgalom szempontjából is a legfontosabb Magyarországon, így Vitézy szerint ennek egyáltalán nem szabadna megtörténnie.

 

„A jelenség nem egyedi, sok fővonalon szaporodnak jelenleg a lassújelek országszerte, pontosan, ahogy a MÁV néhány hónapja egy nyilvánosságra hozott térképen előre megjósolta. Az, hogy itt egyik napról a másikra 20 perces menetidő-növekedést okozó, majdnem 30 km hosszú lassújel kerülhet ki, súlyos válságtünet. És nem csak a pénzhiányé, azé is természetesen, de a MÁV működése feletti kellő intézményes kontroll hiányáé is.” – fejtette ki a közlekedési szakember, majd hozzátette,

 „Ausztria utolérése helyett most épp távolodunk, szó szerint, 20-25 perccel.”

Vitézy egy korábbi MÁV-bejelentésre reagált így, amely arról szólt, hogy „a Budapest-Győr-Hegyeshalom vonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán 100 km/h-s ideiglenes sebességkorlátozást kellett bevezetni – erősítette meg a hvg.hu információját a vasúttársaság. A MÁV szerint 20 perccel is hosszabb lehet emiatt az út.”

(Kiemelt kép: A megújult kaposvári vasútállomás épülete az avatás napján, 2017. március 9-én. Fotó: Varga György / MTI)