Versenyhivatal: Nem lehet többet trükközni az akciók és árak feltüntetésével
Május végétől szigorítás lép érvénybe.
„Május végétől szigorodik a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok szabályozása, a módosítás több más mellett érinti az árfeltüntetést, az akciótartást és a fogyasztói értékelések és vélemények megjelenítését is” – nyilatkozta az InfoRádiónak a Gazdasági Versenyhivatal szóvivője.
„Egy-egy termék vagy szolgáltatás megvásárlása előtt a fogyasztók gyakorta tájékozódnak az adott weboldalon található értékelések, vélemények között, ami nagyban befolyásolhatja a döntésüket. Ehhez kapcsolódóan fontos változás, hogy jogsértő, úgynevezett feketelistás tényállás lesz, ha egy vállalkozás azt állítja, hogy hogy az adott termék értékelését olyan fogyasztók írták, akik azt ténylegesen használták, vagy megvásárolták anélkül, hogy ezt ellenőrizte volna” – mondta Gondolovics Katalin. Ennek értelmében csak olyan értékelést mutathatnak be, aminél ellenőrizve van, hogy egy valós tapasztalat alapján íródott.
„Szintén feketelistás gyakorlatnak számít májustól majd, ha egy termékeket valótlan fogyasztói értékelésekkel, ajánlásokkal népszerűsítenek, vagy ezzel mást megbíznak, például a közösségi médiában” – közölte a GVH szóvivője, aki szerint így a fogyasztó már biztos afelől, hogy valós fogyasztói véleménnyel találkozik tájékozódás közben.
A módosítás szerint egy-egy árcsökkentés bejelentésekor minden esetben fel kell tüntetni az eladási ár mellett az eredeti árat is, tehát nem elég az engedmény százalékos mértékét látnia a vásárlónak. Továbbá csak olyan ár tüntethető fel, ami a leértékelés előtti minimum 30 napban a legalacsonyabb volt és értékesítették is azon az áron az adott terméket, vagy szolgáltatást.. Ez alól csak a romlandó, illetve a minőségüket rövid ideig megőrző termékek mentesülnek – fejtette ki Gondolovics.
(Kiemelt kép: Shutterstock)