Tisztelt Elnök Asszony!
A Közoktatás központjában címmel Önnel készült interjúhoz szolgálnék egy-két adalékkal, annál is inkább, mert intézménye honlapján így ír: „Kérem kezdeményező hozzáállásukat, szíves együttműködésüket, építő kritikájukat e változások sikeres megvalósulásához.”
Egy vidéki szakképző intézetben, nyugdíjas főiskolai docensként, cégem nevében szerződve veszek részt óraadó szaktanárként az oktatásában. Eddig a havi számla benyújtása után 2-3 nappal mindig rendben megérkezett a munkabér átutalása, ahogy az normálisan működő rendszerben illik. Most előbb sztornóznom kellett a számlát, és a változtatások miatt újat kiállítani, majd az ismételt benyújtás óta is egy hónap telt már el, ám a pénz még mindig sehol. Nem írnék, ha ez csak az én egyéni gondom lenne, de minden óraadóval ez a helyzet, sőt, a tanulóknak is csak egy része kapta meg eddig havi járandóságát, ők is késve. Történt mindez úgy, hogy a számfejtés még nem Önöknél történt, „csak” a kifizetést vették át. Az alkalmazottak valóban időben megkapták a bérüket, de ezt ugye nem gondolja erényként és teljesítményként beállítani?
Az Ön által kért építő kritikámmal és kezdeményező hozzáállásommal csak azt tudom megállapítani, hogy a megkezdett változások sikeres megvalósítására sajnos semmi remény nincs. Minél tovább próbálják meg „unortodox” módszerekkel működtetni az oktatás rendszerét (is), annál nagyobb károkat fognak okozni.
Őszinte sajnálattal üdvözli
Csiha András
E-mail