Drágább lesz a Primark nálunk, mint külföldön?

Május 28-án a budapesti Arena Mallban megnyílt Magyarország első Primark üzlete.

2024. május 30., 10:20

Szerző:

Rengetegen várták már, hogy végre Magyarországon is megjelenjen a Primark, az ír hátterű fast fashion lánc, amelynek közép-kelet-európai vezetője, Maciej Podwojskit a Forbes-nak nyilatkozott arról, mire számíthatnak a magyar vásárlók.

Nem véletlen a hatalmas érdeklődés az üzletlánc iránt, ugyanis a divatos ruházati termékek mellett számos szépségápolási és háztartási cikk is elérhető az üzletben, de a lakberendezési tárgyak, a kiegészítők és a gyermekjátékok széles kínálatából is válogathatunk, rendkívül kedvező áron.

A magyar vásárlók közül sokan ismerik a márkát, többen is úgy nyilatkoztak, hogy gyakran utaznak át a környező országokba csak azért, hogy beszerezhessék a Primark termékeit.

Eddig világszerte 16 országban, Európában és Amerikában nyitottak üzleteket, ahol összesen 80 ezer munkatársat foglalkoztatnak. A közép-kelet-európai régióban 2019 óta vannak jelen, az első áruházat Ljubljanában nyitották meg. Azóta már Szlovéniában, Lengyelországban, Csehországban, Romániában és Szlovákiában is megnyílt további 12 üzlet.

A Primark így tartja alacsonyan az árakat

Az üzletlánc titka abban rejlik, hogy az árakat tekintve szinte egyáltalán nincs versenytársa. Elmondásuk szerint mindezt azzal érik el, hogy a marketingre csak minimálisan költenek, így ennek költségeit nem hárítják át a vásárlókra.

A reklámra nem is igazán van szükségük, ugyanis szájhagyomány útján egyre többen ismerik meg a márkát, különösen azok, akik gyakran utaznak más országokba.

A Primark vezetői ma már egyre inkább odafigyelnek a minőségre és a fenntarthatósági szempontokra is, ezzel pedig újabb vásárlókat tudnak megszólítani. Állításuk szerint az árak minimalizálását az is segíti, hogy nem költenek sokat fogasokra, árcédulákra és egyéb, nélkülözhető eszközökre, így ezek költségét sem kell megfizetniük a vásárlóknak.

Magyarország a 17. piac, ahol megjelent a Primark, a vásárlók pedig annyira várták a budapesti bolt megnyitását, hogy hatalmas tömeg alakult ki a bevásárlóközpontban található áruház előtt.

Maciej Podwojski elárulta, hogy ugyanazzal a termékkínálattal készülnek a magyarországi piacra, mint a környező országokban, így minden kedvelt termék elérhető lesz. Egyelőre nem tervezik több magyarországi üzlet megnyitását, ugyanakkor jelenlegi 400 üzletük számát szeretnék növelni, a terjeszkedés folyamatosan zajlik világszerte.

Arra a kérdésre, hogy az Európában kifejezetten magasnak számító, 27%-os áfa befolyásolja-e majd a hazai árakat, a közép-kelet-európai vezető elmondta, hogy rendkívül büszkék arra, hogy áruházaikban azonos áron tudják kínálni a termékeket. Mint elmondta, a valuták közötti árfolyam-ingadozás minimálisan befolyásolhatja az árakat, de alapvetően a megszokott termékekre, árakra és minőségre számíthatnak a magyar vásárlók is.

(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Beata Zawrzel/NurPhoto/AFP)