Piros Ferrari a karácsonyfa alá
Kivételes sikert könyvelhet el a 168ora.hu stábja. A tavaly májusi megújuláskor azt mondtuk: Ferrariba ugyan nem ülünk, de azért pirosra váltunk, és nagyobb sebességre kapcsolunk. Mostanra kiderült: a Ferrari is megvan. Honlapunk látogatottsága az elmúlt 24 hónap alatt több mint ezer százalékkal (!) nőtt, ami párját ritkítja a magyar internetes médiában. Mi ezt az ajándékot tesszük a 168 Óra képzeletbeli karácsonyfája alá.
A hetilap tulajdonosai két évvel ezelőtt stratégiai döntést hoztak: a médiában tapasztalható trendek alapján az internetes kiadás nagyarányú fejlesztése mellett foglaltak állást. Addig gyakorlatilag a hetilapban megjelent írások elektronikus változatának gyűjteményét olvashatták a látogatók, ami kiegészült a 168 Óra Rádió hanganyagaival.
Ennek helyén tartalmában és küllemében is egyedi, markáns megjelenésű és hangvételű portált hoztunk létre 2008 májusában. A jövőképet a fiatalok felé nyitottuk. A formát illetően pedig a magyar internetes piacon egyedülálló színvilággal és dizájnnal álltunk elő. A pirosra tettünk: nagyon bejött.
A megújult honlap elnyerte mind az olvasók, mind pedig a hirdetői piac tetszését. Vagyis beültünk a képzeletbeli Ferrariba: pirosra váltottunk, és nagyobb sebességre kapcsolunk. A 168ora.hu az online piac versenyképes honlapjává vált, naponta átlagosan több mint 40 ezer egyéni látogatóval.
Elégedetten nyugtázzuk, hogy az online kiadás olvasóinak zöme immár a 30-40 éves korosztályhoz tartozik, és egyre nagyobb számban látogatják honlapunkat a huszon-, sőt tizenévesek. Ez annak is köszönhető, hogy szerzői és szerkesztői gárdánk jelentős hányada húszas-harmincas éveiben járó újságíró.
A 168ora.hu önálló test lett, önálló lélekkel: egyesíti a hírportál és a hetilap előnyeit. A hetilap tartalma markánsan megjelenik, de csupán egy a forrásaink közül.
Célunk az átalakulóban lévő olvasói igények kiszolgálása oly módon, hogy tartalmaink széles palettán mozogjanak. Ennek jegyében születtek meg olyan rovataink, mint a Dolce Vita, a Punch, a Tudás vagy a Sebesség. Honlapunk koncepciója egy szóval úgy írható le: „Next.” Vagyis a következő olvasói generáció elérése fiatalos tartalommal, modern külsővel, folyamatos innovációval. Az elmúlt 168 óra eseményeiből kiindulva arra figyelünk, mit hoz a következő nap, hét vagy év.
A hetilap munkatársai mellett kialakult egy olyan saját szerkesztői és szerzői gárda, amely nevet és saját olvasókat szerzett az internetes világban. Markáns arcéle lett a Buxa és az Itthon rovatnak. Saját koncepcióval, sikeresen halad az Arte, a Sport és a Tudás rovat. Meghatározó nevek adják a gerincét Vélemény rovatunknak.
A 168 Óra Online népszerűsége lemérhető az olvasói reakciókban is. Mindkét politikai oldal és valamennyi párt hívei nagy számban látogatják Fórumunkat. Írásainkat alkalmanként többtucatnyian kommentelik.
Egyik legnagyobb sikerünk, hogy a 168 Óra online kiadása jelentősen hozzájárult a 168 Óra hetilap ismertségéhez. Az internetező közönség, amely korábban nem volt olvasója a nyomtatott lapnak, széles körben megismerte a brandet, ami jótékony hatással van a lap piaci helyzetére is.
A siker forintokban is mérhető. A hirdetők „felfedezték” a 168 Óra Online címlapját és rovatait. Bevételeink dinamikusan nőnek.
Tavaly májusban hármas célt tűztünk magunk elé: megújulni, versenybe szállni, és dobogóra kerülni. Mindhárom célt sikeresen teljesítettük. A 168 Óra Online a megújulást követően először bekerült a láthatósági sávba, majd alig néhány hónap alatt versenytársa lett számos ismert honlapnak.
Látogatottsági mutatóink minden várakozást felülmúlnak. Az új honlap olvasottsága hónapról hónapra dinamikusan növekszik. Másfél év alatt több mint tízszeresére növeltük látogatottságunkat.
Napi egyedi átlagos látogatószám:
2008. január: 3641
2008. május: 9299
2009. január: 32 352
2009. november: 40 195
Az utóbbi időszakban számos alkalommal több mint 50 ezren kerestek fel minket naponta.
A letöltött oldalak száma is ugrásszerűen növekszik. Idén novemberben immár rendszeresen napi 100 ezer fölött járunk. Egy friss adat: egyetlen napon, december 3-án már 121 329 oldalunkat töltötték le.
A siker jelentőségét tovább növeli, hogy ezeket az eredményeket egy kicsiny, mindössze 5 fős állandó szerkesztői stábbal értük el.
A siker tudatában további fejlesztéseket, bővítést tervezünk.
Ennek egyik állomásaként idén májusban – szinte napra egy évvel a megújulás után – újabb nagy lépésre szántuk el magunkat. Megszülettek az országoldalak.
A Szervuszausztria, az Angolosan és a Ger-mania a maguk szegmensében mára Magyarország első számú és egyetlen szakportáljaivá váltak. Reményeink szerint hamarosan újabbak követik őket.
Ezek a szájtok egyedülálló minőségben és tartalommal szólnak az adott ország mindennapjairól, a kétoldalú kapcsolatokról, és nyújtanak információkat mindazoknak, akik az illető országok iránt érdeklődnek, vagy oda készülnek. Szerkesztőik éveket töltöttek az adott országban tudósítóként. A 168 Óra Online azonban csupán az „inkubátor” szerepét tölti be. Segíti ezeket az oldalakat, hogy megtegyék első lépéseiket az internetes piacon. Ám ezek a honlapok önálló domének, s reményeink szerint rövidesen megkezdik sikeres önálló életüket.
A 168 Óra Online eddigi sikerének alapvető oka, hogy folyamatosan és tudatosan követtük a piaci és olvasói igények változását. Következetesen alkalmazkodtunk az internetes környezet átalakulásához.
Nyilvánvalóvá vált, hogy – a nyomtatott sajtó világától eltérően – az internetes olvasó alapvetően nem a forráshoz, hanem a hírekhez ragaszkodik. Ezért gyorsan és hatékonyan vettük át a net világában megjelenő új módszereket és eszközöket. Az internetes piac, az olvasói szokások viharos ütemben változnak. Aki nem alkalmazkodik, lemarad. Ezért néha szükség van a piros Ferrarira...
Nagy Csaba
főszerkesztő
168ora.hu