Nagy változás jön az OTP-nél, mostantól csak így lehet ügyeket intézni

Az OTP változtat az internetbankba történő belépésen, a közleményük szerint, így biztonságosabb lehet az ügyintézés.

2025. május 6., 11:25

Szerző:

Korábban a 168.hu is beszámolt arról, hogy a nagy magyar bankok folyamatosan vezetnek be különféle új intézkedéseket, melyekkel szeretnék biztonságosabbá tenni az online ügyintézést az ügyfelek számára. Az OTP most változtatott azon, hogy miként lehet az InternetBankba belépni, olvasható az Infostart cikkében.

Az OTP ezért szabályozza az InternetBankba történő belépést

Az OTP Bank közleménye szerint 2025. május 5-től megszüntetik a mobilkészüléken keresztüli belépést az OTP InternetBankba. Ezentúl mobilról kizárólag az OTP MobilBank alkalmazással lehet banki ügyeket intézni, az internetbank felületét csak asztali gépről, laptopról vagy tabletről javasolt elérni.

A döntést biztonsági megfontolások és alacsony felhasználási arány (mindössze az ügyfelek 3%-a használja így az internetbankot) indokolták. A bank hangsúlyozta: az intézkedés célja az online csalásokkal szembeni védelem hatékonyságának növelése.

A lap cikkéből kiderül, hogy a K&H Bank októberig tartó, díjmentes biztonságtudatossági programot indított vállalati ügyfelei számára. A három részből álló kezdeményezés célja, hogy segítséget nyújtson a cégeknek a digitális fenyegetések felismerésében és kezelésében. A program részeként a Mastercard My Cyber Risk nevű szolgáltatás is elérhetővé válik, amely lehetővé teszi a cégek számára weboldaluk és nyilvános alkalmazásaik kiberkockázatainak feltérképezését és kezelését. A rendszer több mint 40 kritérium alapján, 9 biztonsági területen végez átfogó értékelést.

A két bank intézkedései jól mutatják, hogy a pénzintézeti szektor is egyre aktívabban reagál a növekvő kiberfenyegetettségi környezetre, mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek védelmében.

Milliárdokat csaltak ki a bűnözők a magyaroktól

Korábban a 168.hu is megírta, hogy a csalók az elmúlt hónapokban sem pihentek. 2024 végén összesen több mint 8,2 milliárd forintos kárt okoztak Magyarországon. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint ebből 2,5 milliárd forint a bankkártyás, míg több mint 5,7 milliárd forint az elektronikus fizetési forgalomhoz kapcsolódó csalásokból származott. Bár az éves összehasonlításban 2,4 százalékkal csökkent a károk mértéke, a probléma továbbra is súlyos.

A CIB Bank legfrissebb reprezentatív felmérése szerint a magyar lakosság közel 60 százaléka már találkozott internetes vagy banki nevével visszaélő csalási kísérlettel, 15 százalékukat pedig ténylegesen meg is károsították. A legtöbb csalási kísérlet telefonon (44%), SMS-ben és e-mailben (egyaránt 42%) történik. Emellett az online piacterek, valamint a hamis weboldalak is gyakori csapdák – ezeket már az érintettek közel negyede ismerhette fel.

 

(Kiemelt képünk illusztráció, Fotó: Pixabay)