Mészáros Lőrinc cégével szerződött a BKV
Hosszú vita után végül azért választották az üzletember cégét, mert a nagy biztosítók nem tudtak jobb ajánlatot adni.
Megkerülhetetlenné vált a biztosítási piacon a Mészáros Lőrinc érdekeltségi körébe tartozó Hungarikum Biztosítási Alkusz Kft. – írja a Népszava. Az ellenzéki vezetésű fővárosi önkormányzat tulajdonában álló BKV menedzsmentje az igazgatósági ülésen azzal érvelt a NER alkuszcégének bevonása mellett, hogy a biztosítási piac saját szabályrendszer szerint működik, így a cégvezetés hiába kezdeményezett „felsővezetői egyeztetéseket több biztosítótársaságnál”, azok csak a jelenlegi kondícióknál kedvezőtlenebb feltételekkel vállalták volna 2022-re a vagyon- és felelősségbiztosítást.
A BKV igazgatósága végül minimális többséggel elfogadta a biztosítási piacot letaroló Mészáros-Keszthelyi-féle cég bevonását. Mindez azért különösen érdekes, mert a BKV áprilisban hevesen tagadta a Népszava értesülését, miszerint alkuszt vonna be a biztosítási közbeszerzési eljárásba.
A BKV három évre szóló vagyon- és felelősségbiztosítási szerződése az év végén jár le. A főváros közlekedési társasága pedig jó előre nekilátott új partnert keresni, részben azért, hogy megfelelhessen a törvény által előírt folyamatos biztosítási kötelezettségnek.
A jogszabály ugyan csak a vasúti felelősségbiztosítás meglétét írja elő – ez körülbelül a negyedébe kerülne a jelenlegi kiterjesztett védelemnek –, de a közlekedési vállalat megfelelő mértékű pénzügyi tartalék híján a korábbi évek megszokott gyakorlata szerint inkább kiterjesztett felelősség- és vagyonbiztosítást kötne. Ez ugyanis minden, a tulajdonában vagy üzemeltetésében lévő járműre és vagyontárgyra kiterjed, így bármilyen káresemény – baleset, vihar stb. – esetén fizet a biztosító a szerződésben meghatározott limitösszegekig. Az óvatosság indokolt, hiszen egyetlen CAF villamos totálkárosra törése, kiégése több száz millió forintos kárt jelenthet.
A BKV csomagban szerződne három évre, egy éves hosszabbítási opcióval. A cég abban bízik, hogy ezzel kissé lenyomhatják az ajánlati árakat, főként, ha a Hungarikum is segédkezik. A BKV évek óta a Hungarikumot kéri fel a közreműködésre. De korábban - az azóta felszámolt – Budapesti Városüzemeltetési Holding (BVH) is a NER-kedvenc alkuszának segédletével kötötte meg a vezető tisztségviselők felelősségbiztosítását, valamint az összes fővárosi cég teljes járműflottájának casco és kötelező biztosítását, illetve a BVH cégek kombinált vagyon- és felelősségbiztosítását. Utóbbi tavaly járt volna le, de a BVH a Hungarikummal folytatott tárgyalások eredményeként nem írt ki új tendert, hanem a régi meghosszabbítása mellett döntött.
A felcsúti székhelyű Hungarikum Biztosítási Alkusz Kft. fő tulajdonosa továbbra is a Keszthelyi Erik alapította Keszthelyi Holding, a cégbe 2018-ban beszállt Mészáros Lőrinc a kisebbségi pakettet birtokolja. A cég azóta csaknem megháromszorozta a nyereségét. A 2018-es 2,4 milliárd forint után tavaly már 6,4 milliárd árbevételt könyvelhetett el, adózás utáni nyeresége pedig 1,2 milliárdról 4 milliárd forintra nőtt. A cég az elmúlt években gyakorlatilag kisajátította a nagyobb állami és önkormányzati vállalatok biztosítási piacát, de a vizes világbajnokságot és legutóbb Paks II.-t is rajtuk keresztül biztosították.
(Kiemelt képünk: MTI | Máthé Zoltán)