Megkezdődött a vasutassztrájk, de nem túl nagy erővel
A nemzetközi vonatok közlekednek, de ha az adott járat utasellátós személyzete sztrájkol, a vasúttársaság az étkező-, háló- vagy fekvőkocsiban nem tudja biztosítani az étkezési lehetőséget és az éjszakai szolgáltatást, ezért ezeket a kocsikat nem indítja el.
A fekvőhelyes és hálókocsiba helybiztosítással rendelkező utasokat ülőhelyes kocsival juttatja el a MÁV-Start a célállomásra. A korábban megváltott nemzetközi menetjegyek érvényesek.
A sztrájk miatt közlekedni nem tudó háló- és fekvőhelyes kocsikba szóló helybiztosítások árát a MÁV-Start visszatéríti. Amennyiben az utas úgy dönt, hogy az éjszakai vonat ülőkocsijában nem vállalja az utazást, az érvényes nemzetközi menetjegyét és helyjegyét kezelési költség levonása nélkül visszatéríti a MÁV.
A vasúttársaság hétfőn arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a MÁV-Start naponta 2950-3000 vonatot közlekedtet, ebből az utasellátó esetleges sztrájkja tizennyolc-húsz nemzetközi vonatot érinthet. (Pontos információt a MÁV-csoport honlapján, illetve a Mávdirekt telefonos ügyfélszolgálatánál lehet szerezni.)
A munkabeszüntetést azután döntötte el a VDSzSz Utasellátónál működő alapszervezete, hogy a MÁV a 2017 augusztusában benyújtott kollektív munkaügyi vitában foglalt követeléseit nem volt hajlandó teljesíteni. A fő kiváltó ok az volt, amikor kiderült, hogy a MÁV az étkező- és hálókocsik számának csökkentésére és csoportos létszámleépítésre készül. (Ez utóbbit a cég tagadja.) Alapvetően azonban az a szakszervezet fő baja, hogy a MÁV folyamatosan sorvasztja el az Utasellátó központot. Követelik, hogy a munkáltató álljon el létszámcsökkentési elképzeléseitől, és adjon magyarázatot arra, hogyan lett a korábban nyereséges vállalkozásból veszteséget termelő egység.
Update: Délig valamennyi nemzetközi vonat a tervezett kocsiszámmal indult, az étkező, háló vagy fekvőhelyes kocsi-szolgáltatást a MÁV-Start mindegyiknél biztosította, az Utasellátó Központ munkatársai felvették a munkát – közölte a MÁV kedden délelőtt.