Mégis lesz közterületi kampánya is az MSZP-Párbeszédnek, de rámennek a közösségi médiafelületekre is
Miután már az Állami Számvevőszék is törvényesnek találta az ajánlatot, eldőlt, hogy az MSZP-Párbeszéd választási szövetség is él a Fidesz-közeli plakátcégnek tartott Odex Kft. kínálta lehetőséggel – mondta el újságíróknak Karácsony Gergely, a Változás szövetségének, azaz az MSZP-Párbeszéd tandemnek a miniszterelnök-jelöltje és Molnár Gyula pártelnök.
Korábban írtunk arról, hogy milyen furcsa ajánlatot kaptak az ellenzéki pártok, az állami megbízásból minden szóba jöhető plakáthelyet befoglaló cég ugyanis nem túl kedvező feltételekkel ajánlott fel számukra. Az Odex által kínált felületeken – 800 óriásplakáton és 300 citylighton – már megjelentek az LMP plakátjai, ahogyan több hete ezeken fut a kérdéses törvényességű Fidesz-kampány is. Noha az MSZP először elutasította a zsarolásgyanús ajánlatot, Karácsony és Molnár végül belátták: nincs lehetőség semmilyen más közterületi megjelenési lehetőségre, ezért többi ellenzéki párthoz hasonlóan a szocialisták is csak az Odex ajánlatát tudják elfogadni.
Mindez annyit tesz, hogy a plakátok legyártásával együtt a kampányidőszakban összesen mintegy 100 millió forintba kerül majd az MSZP számára a köztéri hirdetés. Ebből 40 millió a 3300, a villanyoszlopok két oldalára elhelyezett, „elefántfül”, és 60 millió a 800 óriásplakát és 200, a villamos- és buszmegállókból ismert citylight (az elefántfülek darabja nettó 10 ezer, az óriásplakátoké 40 ezer forint).
A közterületeken való megjelenés, magyarán Karácsony Gergely arcának kiplakátolása azért is fontos, mert bár a Párbeszédtől igazolt miniszterelnök-jelölt a felmérések szerint a legkedveltebb ellenzéki politikus és népszerűségben már beérte Orbán Viktort, a belső kutatások eredménye szerint még sok szocialista-párbeszédes szavazó sincs vele tisztában, hogy ő a szövetség miniszterelnök-jelöltje, így ismertségét növelni kell. Az elsősorban vidéki elérés pedig a közterületi hirdetésekkel tud működni, tekintve hogy sok helyen minden más médiafogyasztás korlátozott.
Ugyanakkor a közterületi hirdetésekre költött pénz dupláját szánja az MSZP-Párbeszéd közösségi médiás kampányra, hiszen – mint Karácsony fogalmazott – lesz „a kampánynak egy XIX. századi lába”, ez az ajtóról ajtóra járás, személyes találkozások, országjárás és plakátolás, míg a Facebookon és más közösségi felületeken elhelyezett kampányanyagok „a XXI. századi láb”.
Karácsonyról imázsfilm is készült, amiben például azt is mondta, hogy biciklivel jár munkába és az embereket akarja szolgálni. Az MSZP-Párbeszéd stratégái azt várják, hogy a minap három kisfilmmel elindított kampányvideó sorozatuk 10 milliós nézettséget is elérhet. Jövő héttől hetente 2-2 kisfilmet tesznek közzé a párt Facebook-oldalán – még nyolc „epizód” van hátra.
Az első részről épp a 168 Óra írt elsőként, ebben az epizódban feltűnt Habony Árpád is. Az ezután következő részek az egészségüggyel, az iskolákkal, a nők helyzetével és a „fideszezéssel” – így például egyes kormánypárti politikus feltalálói vénájával – valamint a stadionok kontra kórházak problematikájával foglalkoznak, humorosnak szánt módon.
Karácsony és Molnár arról is beszélt, hogy a remélt médiajelenlét mellett lábon is kampányolnak: folyamatosan gyűjtik a képviselőjelölteknek az induláshoz szükséges aláírásokat, kampányolva járják az országot. Ugyanakkor az MSZP-Párbeszéd a pártok közül elsőként teljesítette szerdán az országos listaállítás feltételeit.
A Változás szövetségének elnevezett formációnak március 10-én is lesz egy nagy nőnapi rendezvénye, valamint március 15-én, közösen a Demokratikus Koalícióval, s reményeik szerint más ellenzéki pártokkal emlékeznek majd a forradalomra – a helyszín még kérdéses.