Lázár János jutalmat ad a MÁV dolgozóinak

Nincs az a kánikula, amit a MÁV-os kollégák ne bírnának ki.

2024. július 29., 11:31

Szerző:

A MÁV 33 ezer dolgozója 200 ezer forintos jutalmat fog kapni augusztus 15-ig SZÉP kártyán – erről Facebook posztjában írt a közlekedési miniszter.

„Az elmúlt hetek bizonyították, hogy tud olyan meleg lenni, amit nem bírnak a sínek, a mozdonyok és a járművek. De az elmúlt hetek azt is megmutatták, hogy nincs az a kánikula, amit a MÁV-os kollégák ne bírnának ki”

Mozgásban tartják az országot

Az építési és közlekedési miniszter a posztban azt írta, hálásak a dolgozók kitartásáért, „mozdony- és buszvezetők, jegyvizsgálók, pályamunkások, forgalmisták, karbantartók és szerelők – a MÁV csoport fizikai munkát végző munkatársai, akik forróság ide, lepusztult géppark oda, mégis mozgásban tartják az országot”.

A miniszter bejelentette, hogy ennek a több mint 33 ezer dolgozónak a fizetésüket kiegészítve, augusztus 15-ig, nettó 200 ezer forint, egyszeri, SZÉP-kártyára utalt összeggel szeretnének köszönetet mondani. Végül úgy fogalmazott:

„ez egy rendkívüli intézkedés, ami persze nem a megoldás. A valódi és tartós megoldás a tízéves vasútfejlesztési stratégia végrehajtása, amitől jobb lesz az utasnak és jobb a MÁV-osoknak. Ezt a munkát is elvégezzük!”

ígérte meg Lázár János.

Nemrég írtunk arról, hogy miközben a MÁV azt kéri az utasoktól, hogy ha lehet, ne a MÁV-ot válasszák az utazásokhoz, 62 százalékkal többen utaznak vonaton, mint tavaly. Az olcsó bérlethez azonban szolgáltatási színvonal nem járult, a Lázár János által tavaly bejelentett járműpark fejlesztés nem valósult meg.

Egy évvel ezelőtt jelentett be Lázár János közlekedési miniszter egy 1200 milliárdos vasúti pályafelújítási és járműbeszerzési programot. A miniszter akkor azt mondta, a terv már az Orbán-kormány előtt van, ám azt nem fejtette ki, mikor döntenek és pontosan mire is menne el a pénz – írja a Népszava. Egy év elteltével a lap megkérdezte a tárcát, hogy hol tart a nagy terv megvalósítása, de nem kaptak választ.

Az állami vasúttársaság érdeklődésükre csak annyit közölt: „A járműállomány fiatalítása, korszerűsítése érdekében a MÁV-START kidolgozott egy járműfejlesztési stratégiát, melyben szerepel vontatójárművek, személykocsik és motorvonatok beszerzése is. Az ehhez szükséges műszaki feltételek meghatározása megtörtént, a kormány már tárgyalta a MÁV-START járműfejlesztési stratégiáját.”

Másfélszer annyi utas, elavult eszközpark a MÁV-káosz oka

Míg a MÁV-flotta bővítése lassan halad, addig a kormányzat jóval sikeresebb volt egy másik ígéretének teljesítésében: abban, hogy hogy növeljék a vasúti utazások számát. Ez a cél vezérelte az Orbán-kormányt többek között akkor, amikor bevezették a rendkívül kedvező áron megvásárolható vármegye- és országbérleteket. De akkor is ez a cél lebegett a kabinet előtt, amikor az unió által szabott legfelső határon állapította meg az egy napos autópálya-matrica árát. Erről a Népszava kérdésére Lázár János miniszter beszélt egy tavalyi sajtótájékoztatón: mint mondta, az egynapos autópálya matrica díjtételének meghatározásánál is az volt a cél, hogy a közösségi tömegközlekedést preferálják a magyar választópolgárok. Vagyis akinek drága az autópálya, az menjen például vonattal. Az olcsó bérlet és a drága sztrádamatrica hatott: a MÁV a lap érdeklődésére azt közölte, hogy idén júniusban 62 százalékkal több utazás történt a vasúton, mint egy évvel korábban.

 

(Fotó: Lázár János Facebook oldala)