A közlekedési államtitkár szerint nincs létszámhiány a MÁV-nál, és átlagosan 6 percet késnek a vonatok
Ágh Péter szerint az egy vonatra eső késés 2023 első felében 6,1 perc volt és a 1828 betöltetlen álláshely a MÁV-nál jelentéktelen.
A vasút állapotáról kérdezte az Építési és Közlekedési Minisztériumot a jobbikos Balassa Péter, miután a késések miatt az osztrák vasúttársaság (ÖBB) levágta a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról, a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet pedig arról beszélt, hogy nagyjából 1000 sofőr hiányzik a Volánbusznál – vette észre a 444. A jobbikos képviselő írásbeli kérdésében azt írtza, hogy, „annyira kevés a mozdonyvezető, hogy még extrém túlóráztatás mellett is szolgáltatáskiesések lehetnek”. Kiemelte, hogy a pályamunkásokból, jegyvizsgálókból, forgalmistákból, kocsirendezőkből és felsővezetékszerelőkből is hiány van, a legtöbben már a 300 órás túlórakeretüket is kimerítették szeptember végére. Ágh Péter közletekedési államtitkár a válaszában azt írta, hogy: a MÁV-Volán csoportnál a betöltendő pozíciók aránya mindössze 3,26 százalék volt augusztus 31-én, ami 1828 álláshelyet jelent – írja a Népszava.
„Ezek alapján szeretném visszautasítani a képviselő úr vádjait, hiszen nincs a MÁV-Volán Csoportnál általános létszámhiány” – jelentette ki Ágh Péter államtitkár, hozzátéve, hogy a MÁV hálózatán közlekedő személyszállító vonatok fajlagos, azaz egy vonatra eső késése 2023 első felében 6,1 perc volt.
Ágh Péter azt is közölte, hogy a vonatkésés- és kimaradás miatti visszatérítésekre 2023 első felében 4 710 545 forintot fordítottak, belföldi átalány-kártérítés miatt pedig 3 005 751 forintot. Arra a kérdésre, hogy mennyibe került a MÁV-nak a pótlóbuszok megrendelése 2023 év első felében a járatkimaradások miatt, Ágh Péter azt írta, hogy 168 115 633 forintot fizettek ki.
A közlekedési tárca és a MÁV vezetésének összekülönbözése nyomán, kapkodva, előkészítetlenül kezdték el a Budapest-Győr-Bécs vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti, régóta veszélyesen rossz állapotú szakaszának felújítását. Emiatt azonban annyira belassult és kiszámíthatatlanná vált a nemzetközi járatok közlekedése is, hogy az megelégelte az osztrák vasúttársaság.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: MÁV-Start)