Kilencszázalékos visszaesés az országos napilapok piacán

Kilenc százalékkal kevesebb országos napilapot vásároltak az év második negyedében Magyarországon, mint egy esztendővel korábban - tudható meg a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (Matesz) legfrissebb gyorsjelentéséből.

2009. augusztus 7., 10:20

Az adatokból az olvasható ki, hogy a Népszabadság 108,5-ről 92,3 ezerre csökkenő átlagos eladott példányszáma 15, a Magyar Nemzet 59,2-ről 52,4 ezerre csökkenő mutatója 11 százalékkal múlja alul az egy évvel korábbi értéket. A Népszava - amely 2008 második negyedében 22,1, idén április-május-júniusban pedig 19,7 ezer példányban fogyott egy átlagos napon - 11,5 százalékos visszaesést volt kénytelen elkönyvelni.

A bulvárpiacot vezető - egyben a legnagyobb példányszámban értékesített - Blikk eladása 12,3 százalékkal, 235 ezerről 206,6 ezerre esett, míg vetélytársa - amelynek felvásárlását a versenyhivatal a közelmúltban nem engedélyezte számára - 15 százalékkal javított tavaly április és június közötti eredményén: 75,3 helyett 86,7 ezer fogyott belőle – olvasható az MTI összefoglalójában.

Tegnap 16:59

A HELL cégcsoporthoz tartozó Sunnywood Farms márka több mint egymillió eper- és vaníliaízű tejitalt juttat el a nélkülöző gyermekekhez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület közreműködésével. Az adomány teljes értéke meghaladja a 300 millió forintot.

Megtorpant az év eleji árcsökkenés, júniusban ismét drágábban vásárolhattak be az idősek. A leginkább nyugdíjas korosztályt érintő élelmiszerek átlagos kosara majdnem 30 ezer forintba kerül – és a kormány által beígért könnyítések helyett egyelőre csak szezonális tűzoltás látszik.