82 évesen lett jogosítvány birtokosa az elmúlt évek legidősebb magyar tanulóvezetője

Egyre több 60 év feletti magyar dönt úgy, hogy megszerzi a jogosítványát.

2024. április 17., 10:03

Szerző:

Jellemzően a fiatalok próbálkoznak jogosítvány megszerzésével, mégis akadnak idősebbek is akik nekivágnak a tanulásnak – derült ki a Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont Nonprofit Kft. (KAV) adataiból. A legnépszerűbb jogosítvány kategória, nem meglepő módon a „B”, amelynél mára szinte mindenki e-learning képzésben tanulja az elméletet – írja a Kreszvaltozas.hu. Mára az összes tanuló alig 11 százaléka vesz részt tantermi képzésen. 2021-ben 120 521-en, míg 2022-ben 97 629-en kezdték el a tanfolyamokat – írja a Hvg. A többség hamar átlendül az elméleti vizsga akadályán, a B-kategóriára jelentkezők közül 2021-ben a jelentkezők 67 százalékának, míg 2022-ben a 64 százalékának sikerült elsőre.

Nem csak a fiataloknak jelent kihívást és lehetőséget a jogosítvány megszerzése

Vannak akik idős korban szánják rá magukat a dologra: 60 és 70 év között 104 sikeresen vizsgázó volt, 2022-ben egy 70 és egy 74 évesnek is sikerült elsőre a forgalmi vizsga – írja a Vezess.hu.

Az elmúlt 5 évben B kategóriára a legidősebb jogosítvány elméleti vizsgára jelentkező 89 éves volt, neki egyébként 3 sikertelen próbálkozása volt. Forgalmi vizsgára pedig 2020-ban jelentkezett az elmúlt öt év legidősebb jelentkezője, aki akkor 82 éves volt, és elsőre sikeres vizsgát tett, ugyanebben az évben egy akkor 81 éves vizsgázónak szintén elsőre sikerült a forgalmi vizsgája.

Egy olasz nő százéves korában újította meg jogosítványát

Candida Uderzo a harmadik százéves nő az elmúlt években Olaszországban, akit alkalmasnak ítéltek arra, hogy volán mögé üljön. Candida Uderzo új jogosítványt kapott, miután az északi Vicenza tartományban egy autósiskolában sikeres látásvizsgát tett – számolt be róla az Index.

Az életerős százéves asszony elmondta, hogy szeret önállóan vezetni, és nem akarja, hogy a fia nyomást gyakoroljon rá azzal, hogy hozza-viszi őt. „Ez a megújítás boldoggá tesz, és egy kicsit szabadabbnak is érzem magam. Szerencsés vagyok, száz évet megéltem, és az, hogy ilyen egészséges vagyok, számomra is meglepetés. Soha nem szedek tablettákat, csak olykor egy-egy altatót” – mondta Candida Uderzo, aki hozzátette, hogy a látása olyan jó, hogy szemüveg nélkül tud újságot olvasni.

Olaszországban a százévesek száma az egyik legmagasabb Európában, és a mérföldkőnek számító kort elérők száma folyamatosan emelkedik.Az azonban nem világos, hogy hányan vezetnek még. A 80 év felettiek jogosítványát kétévente megújítják, és a járművezetőknek orvosi papírral kell igazolniuk, hogy fizikailag és szellemileg is alkalmasak.

(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Freepik)

Megtörni látszik a kutasok ellenállása? Hétfő kora délutáni hatállyal a Mol az összes töltőállomásán 10 forinttal csökkentette az üzemanyagok árát, vagyis – nagykereskedelmi árváltozás híján – az árrését. 

A Szabad Európa kiperelte az autópálya-koncessziós szerződés mellékleteit, és kiderült, hogy 15-17 ezer milliárd forintba kerülhet az adófizetőknek az, hogy a kormány kiszervezte a hazai gyorsforgalmiút-hálózat nagy részét. Az üzletet elnyerő hét magántőkealapról kiderült, hogy négy Szíjj László, három pedig Mészáros Lőrinc kormányközeli üzletember százszázalékos tulajdonában van – írja a lap.

Kedden túlnyomóan derült, száraz időre van kilátás. Európa időjárását egy kiterjedt anticiklon befolyásolja. Napközben többfelé megélénkül, kedden a Dél-Dunántúlon időnként meg is erősödik a délkeleti, keleti szél.

Olyan szabályokat akartak bevezetni a koreaiak által vezetett iváncsai akkumulátorgyárban, ami kiverte a biztosítékot a magyar munkavállalóknál. Nem mondják meg, mi az oka, ha rosszul lesznek a dolgozók a munkahelyükön, a szigorú biztonsági előírásokra viszont nagyon odafigyelnek, a telefonok kamerája le van takarva, amit a biztonsági szolgálat ellenőriz is. A Házon kívülnek az iváncsai akkumulátorgyár két dolgozója mesélt arról arc és név nélkül.