Jelentősen megugrott az alkoholfogyasztók száma 2009 óta

Leginkább a fiatalok körében nőtt az alkoholfogyasztás. 

2021. december 28., 16:55

Szerző:

A diplomások között nőtt leginkább a nagyivók aránya tíz év alatt: a számuk gyakorlatilag megduplázódott 2009 és 2019 között – írta a Népszava a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján. 

A teljes népességre vetítve 2009-ben 2,9 százalék volt a sokszor a pohár fenekére nézők aránya, addig 2019-re már 6,1 százalékuk ivott az átlagosnál nagyobb mértékben.

Eközben az alkoholt ritkán fogyasztók aránya csökkent a diplomások között: korábban 24,5 százalékuk vallotta magáról, hogy egyáltalán nem iszik alkoholt, 2019-ben már csak 16,6 százalék számított közöttük absztinensnek. A legfeljebb nyolc általános végzettséggel rendelkezők között már nincsenek ilyen jelentős változások az említett tíz évet nézve. 

A statisztikai adatok szerint a teljes népesség körében 2009-ben a teljes lakosság 4,6 százaléka számított nagyivónak, és 15,1 százalékuk volt mértékletes alkoholfogyasztó. 2019-re már a magyarok 5,2 százaléka volt nagyivó, és 20,2 százalékuk mértékletes alkoholfogyasztó. Az alkoholt egyáltalán nem fogyasztók aránya 2009-ben 37 százalék volt, amely arány 2019-re 29,1 százalékra csökkent. A KSH adatai szerint leginkább a fiatalok körében nőtt az alkoholfogyasztása aránya: míg a 18 és 34 éves korosztály 2,6 százaléka számított nagyivónak 2009-ben, addig 2019-re már 5,9 százalékuk esett ebbe a kategóriába.

(Kiemelt képünk: Vásárosnamény, 2015. január 7. Sört vesz egy vásárló a Kiss B Ker Kft. ital-nagykereskedésében Vásárosnaményban 2015. január 7-én. A Miniszterelnökség a 2014. január 1-jei szintre állítaná vissza az alkohol-forgalmazók jövedéki biztosítékának összegét.Fotó: MTI Fotó: Balázs Attila)

19:45

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 50 millió forintos bírságot szabott ki az eMAG webáruház üzemeltetőire (Dante International S.A., Extreme Digital- eMAG Kt.), mert megszegték a korábbi jóvátételi vállalásaikat – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) hétfőn az MTI-vel. Az eMAG tudomásul vette a hatóság döntését, bár azzal nem ért maradéktalanul egyet – közölte a cég.

2022-ben 14,2 millió vendég közel 40 millió vendégéjszakát töltött a magyarországi szálláshelyeken, csaknem negyven százalékkal többet, mint 2021-ben és csak egy hajszállal elmaradva a magyar turizmus minden idők legsikeresebb évének számító 2019-es esztendő eredményétől – emelte ki évértékelő sajtótájékoztatóján a Magyar Turisztikai Ügynökség igazgatósági elnöke.