Nem csak Balassagyarmaton, az Alföldön is örkényi abszurdba hajlott a vasúti járatritkítás, már a MÁV-vezér is puhul

2020. június 12., 13:31

Szerző:

Egyre nagyobb hullámokat vet a MÁV járatritkítása, vagy ahogy másképpen lehet nevezni, vonalbezárásai.

A Közlekedő Tömeg egyesület az Alföldön az alábbi, általuk csak fantomvonatokra nevezett járatokra lett figyelmes

  • az egyik szerelvény hajnali 4 óra körül üresen közlekedik Szentesről Hódmezővásárhelyre, utazni viszont csak a 4:05-kor induló pótlóbusszal lehet;
  • reggel 7:35-kor utasok nélkül megy végig egy motorvonat a Kiskunfélegyháza-Lakitelek vonalon, a 7:40-kor induló pótlóbusz vele párhuzamosan közlekedik;
  • a napi szolgálatát 17:12-kor Hódmezővásárhelyen befejező motorvonat kb. 20 perccel később utasok nélkül megy tovább a szentesi telephelyre, ugyanezen a viszonylaton pótlóbusz indul 17:24-kor;
  • 21 óra körül szerelvénymenet indul Kiskunfélegyházáról Szentesre, de az utasok csak a 21:34-kor induló pótlóbusszal utazhatnak;
  • Szeghalom és Vésztő között háromszor annyi szerelvénymenet közlekedik, mint utasszállító vonat: Szeghalom felé 7:20 és 10:25 körül, Vésztő felé 18:20-kor indul fantomvonat, ezekben az időpontokban az utasokat csak a pótlóbuszra engedik felszállni.

A megszüntetett vonatok egy része tehát szellemvonatként mégis közlekedik, miközben a pótlóbusz vele párhuzamosan halad:

dupla eszközfelhasználással sikerült abszolválni azt az intézkedést, amelynek eredetileg megtakarítás lett volna a célja. De nem is csoda, hiszen a járműveknek el kell jutniuk a honos üzemeltetési állomásukra, ahol karbantartják, üzemanyaggal töltik fel őket, hogy másnap ismét, akár utasok nélkül térjenek vissza egy köztes állomásra, ahol majd a pótlóbuszról át lehet rájuk szállni – összegzi megállapításait az egyesület.

Ugyanakkor arra is felhívják a figyelmet, egyfajta paradigmaváltás van kibontakozóban, mivel a  Vasúti Érdekegyeztető Tanács (VÉT) június 10-i ülésén Dr. Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy

a járványügyi menetrendet felül kell vizsgálni, a vasúti közlekedést azokon a vonalakon, ahol versenyképesebb, mint a buszos közlekedés, vissza kell állítani.