Iskolakezdésre megérkeztek a CAF-ok

Szeptembertől már Hűvösvölgyig járnak az alacsony padlós, modern CAF-villamosok.

2023. augusztus 31., 18:51

Szerző:

Iskolakezdésre befejeződött a hűvösvölgyi villamosvonal részleges felújítása, amelynek az volt a célja, hogy a CAF-villamosok a teljes vonalon közlekedhessenek. Az átalakításnak köszönhetően szeptember 1-től az 56-os vonal teljes hosszán alacsony padlós, modern CAF-villamosokkal utazhatnak a fővárosban közlekedők. Tanévkezdéstől az 56-56A villamosok legalább fele minden időszakban alacsony padlós CAF-jármű lesz, amelyek kényelmesebb utazást tesznek lehetővé – írja közleményében a BKV.  A villamosközlekedés elindulása után – a villamosforgalmat nem akadályozva – néhány helyszínen még tervezett utómunkákat végeznek majd a kivitelezők.

Peron-akadálymentesítésre jelen projektben azoknál a megállóknál kerül sor, ahol a CAF jármű fizikailag nem fért el a korábbi peron mellett: a Kelemen László utca, a Zuhatag sor, valamint a Heinrich István utca megállóhelyeknél és megtörténik az akadálymentesítés is. A Főváros, a BKK és a BKV Zrt. közösen dolgozik azon, hogy a mostani pályakorszerűsítés után – a gazdasági nehézségek ellenére – az összes megállóhely akadálymentesítése is elkezdődhessen, erre az Európai Uniós források adhatnak lehetőséget.

 A vonal részleges felújítását végző BKV Zrt. a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy állomás között több helyen, összesen 3400 vágányméteren korszerűsítette a villamospályát, kitérőket, hajtóműveket, váltófűtést cserélt, vágányokat épített át. A sínek mellett 2200 köbméter zúzott követ cserélt ki. Mivel a modern, ezáltal dinamikusabb és légkondicionálóval felszerelt CAF-villamosok áramfelvételi igénye és hatékony hálózati visszatáplálási képessége megköveteli, fejleszteni kellett az áramellátási rendszert is. 11 720 folyóméter földkábelt fektetett le, kicserélt 129 felsővezeték oszlopot és korszerűsített 2 áramátalakító gépházat is. A részleges felújítást a BKV irányítása és ellenőrzése mellett, közbeszerzésen kiválasztott kivitelező cégek végezték. A Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy végállomás közötti villamosvonal rekonstrukciójának teljes becsült összege 5,6 milliárd forint, amely tartalmazza az utasok által közvetlenül nem látható, áramellátást biztosító gépházak korszerűsítésének munkáit, valamint az építés- és autóbuszpótlás forgalomtechnikai költségeit is. A beruházást fővárosi önkormányzati forrásból finanszírozza a BKV.

 (Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: MTVA/Bizományosi: Oláh Tibor)

A MÁV fiatalnak nevezhető Siemens Desiro motorvonatainak 38 százaléka nem közlekedik a karbantartás elmaradása miatt. A MÁV szerint kereskedelmi zavarok vannak a háttérben, Vitézy Dávid szerint viszont Lázár János jóvoltából összeomlott a karbantartás is.