Idén is rekordszámban érkezek a franciák a Szigetre
A Sziget Fesztiválra tavaly rekordszámban, mintegy 9 ezren érkeztek a franciák. Idén újabb rekordra számít Földes Anita, a franciaországi és frankofón nyelvterületeken tevékenykedő Sziget France igazgatónője, akit a “Szigoto”-knak, a francia bohém szigetlakóknak nyújtott szolgáltatásokról kérdeztünk.
A 90-es évek óta legendásan sokan érkeznek frankofón országokból a fesztiválra. Milyen újdonságot tud még számukra nyújtani a Sziget?
A Szigethez mérhető, zenei programjában ennyire gazdag és változatos, ilyen nagy méretű fesztivál nem létezik Franciaországban. Ugyanakkor a közönség cserélődik, frissül, fiatalodik és az új generációknak minden újdonság. Idén az érdeklődés ugyanolyan nagy, mint az elmúlt évben, most is ugyanolyan izgatottak a franciák. A tavalyi nagy sikernek köszönhetően ugyanis szájról-szájra járt a hír: „a Sziget augusztusban a legjobb hely, ott kell lenni”, a közbeszédnél pedig nincs jobb reklám. Immáron az ötnapos jegyekkel is lehet az Óbudai-szigeten kempingezni, emiatt ezek a belépők a tavalyi arányokhoz képest kelendőbbek lettek, míg valamivel kevesebben vették meg a hetijegyet. De összességében több frankofón érkezik a Szigetre, mint tavaly. A „moving in” jegyeknek is nagy sikere volt, mivel azzal a sátorral érkezők már a fesztivált megelőző hétvégén beköltözhettek a Szigetre. Igyekszünk a frankofón látogatók számára otthonossá tenni a fesztivált, ezért hoztuk létre négy éve az Apéro Camping nevű francia kempinget. Eddig minden évben megduplázódott az itt tábort verő vendégek száma, idén 2 ezren vannak, és csak azért nem többen, mert nem tudjuk tovább növelni a területet a fesztivál szívében. Itt a frankofón látogatók egymásra találhatnak, animációkkal, installációkkal, Kálló Péter fotóiból készült Budapest-kiállítással szórakoztatjuk őket, 24 órás francia nyelvű portaszolgálat működik, folyamatosan takarítjuk a területet, és a vendégeink nagyon örülnek a francia süteményeket, ételeket és italokat kínáló Restro nevű vendéglátó helynek is.
Hogyan kommunikálnak a fiatal francia közönség felé, mivel csinálnak nekik kedvet a Sziget Fesztiválhoz?
Aktívan jelen vagyunk a közösségi hálókon, a Facebookon, a Twitteren, sőt idén a Snapchaten is megörökíthetik majd a Szigoto-ok az emlékeiket. Partnerségeket építettünk a legnagyobb francia rádió- és tévécsatornákkal, internetes oldalakkal, a párizsi metróban 265 plakát hirdette a fesztivált egy hónapon át. Az online és a offline kommunikációval párhuzamosan két rendezvénysorozattal promotáljuk évközben a Szigetet: a Tremplin Sziget tehetségkutató versennyel, amelyre amatőr francia zenekarok pályázhatnak és amelynek idei nyertese, Joe Bel, felléphet a Sziget British Knights Europe színpadán, illetve a legnagyobb francia egyetemi városokban: a Párizsban, Lyonban, Tours-ban, Lille-ben, Bordeaux-ban, Montpellier-ben és Marseille-ben megrendezett Sziget Party-sorozattal. Ezek közül is a marseille-i volt a legnagyobb, ez a franciaországi hivatalos “before” Sziget-rendezvény, amely 15 ezer embert vonzó egész napos fesztivál a tengerparton. Ennek megszervezésére különösen büszkék vagyunk. La Rochelle-ben az egyetemek közti legnagyobb sportverseny győztesei Sziget-jegyet nyerhettek. Ezen a vonalon szeretnénk jövőre is tovább haladni: játékokkal, nyereményekkel, animációval vonzani a francia közönséget Budapestre és a Szigetre. Ebben nagy szerep jut a sajtónak is: az 1300 magyar mellett mintegy 700 külföldi újságíró érkezik a világ minden tájáról, köztük franciák a legnagyobb számban. Közel száz újságíró és fotós egyéni kívánságainak is igyekszünk eleget tenni a fesztivál idején. A Turizmus Rt-vel való együttműködésnek köszönhetően idén legalább húsz véleményformáló, több milliós közönséget elérő médium képviselőit is elhoztuk, akiknek egyebek mellett budapesti városnézést és francia nyelvű sajtótájékoztatót is szervezünk. Ha őket megnyerjük, a jövő évi kommunikáció már most elkezdődik.
csavar