Hónig Péter az alku határairól

Végzettsége szerint gépészmérnök, ergonómiai szakmérnök. Két és fél évig volt az Orbán-kormány belgazdasági és energetikai helyettes államtitkára. A Medgyessy-
kormány idején a Dunaferr elnök-vezérigazgatójaként készítette elő a vállalat privatizációját, majd a Malévnál látott el hasonló feladatot. Most a Budapesti Erőmű Zrt. vezérigazgató-helyettesi pozícióját cserélte fel a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszteri posztra.

2009. május 6., 15:58

Túlzott üzleti szemléletét tartja meghatározónak az új miniszter abban, miért kellett annak idején távoznia az Orbán-kormány helyettes államtitkári posztjáról. "Ilyen gondolkodásnak nem nagyon van helye egy kormányzati ciklus második felében," mondta a 168 Órának adott interjújában Hónig Péter.

Úgy tűnik, most mégis helye van, hiszen kinevezték miniszternek az utolsó évre. "Ha rendeződnek a dolgok, hátrébb kerülök. Egyszer szeretnék már egy kényelmes állást," vallotta meg Hónig Péter.

Arra a kérdésre, hogy baloldalinak tartja-e magát, a miniszter kérdéssel válaszolt. "Tudható ma mi a baloldal?" Véleménye szerint nehéz ma karakteres ideológiát találni a pártok működésében.

Elmondása szerint a felkérése előtti beszélgetéseken nem került szóba, hogy Bajnai Gordon esetleg a Malév vagy a Dunaferr privatizációjánál szerzett érdemeivel indokolta-e felkérését. "A miniszterelnök bizonyára tudta rólam: nem hátrálok meg a kihívások elől. [...] Nem ígéretekkel akarunk kábítani," állítja az újonnan kinevezett tárcavezető.

A csütörtöki 168 Órában megjelenő interjúban Hónig Péter a távhőtámogatás átalakításának terveiről beszél és szóba kerül vitorlás múltja is.