Három hónap alatt 17 milliárdért kapott megbízásokat az Orbán-kormány két kedvenc kommunikációs cége
Az mfor vette észre az EU-s közbeszerzési értesítőben, hogy Balásy Gyula két cége, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. mindössze három hónap leforgása alatt nettó 16,8 milliárd forint értékben kapott megbízást. Négy nagy szerződésről van szó:
- 5,9 milliárdot kaptak „Az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátására”, ami jelen esetben a Judith Sargentini elleni kormányzati kampányt jelenti. Ez a a a kék háttérrel futó kampánysorozat kilencedik része, korábban célpontja volt már Soros György és Guy Verhofstadt is.
- A Magyar Turisztikai Ügynökség 2018. második félévi belföldi és külföldi kommunikációjához kapcsolódó reklámügynökségi, média- és online ügynökségi, valamint kutatási feladatokat 2,5 milliárdért végezhetik el.
- „Az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása” jogcímen nyertek még 2,3 milliárdot.
- 1,1 milliárdot az MVM Csoporthoz tartozó egyes társaságok kommunikációs és reklámügynökségi feladatainak az ellátásra kaptak.
Ezen kívül a New Land Media és a Lounge design kisebb megbízásokat nyert az ORFK-tól, a Diákhitel Központtól, a Károli Gáspár Református Egyetemtől, a MÁV-START Zrt.-től és a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökségtől is összesen nettó 16,8 milliárdért. Balásy Gyuka cégeinek egyébként nem volt túlságosan nehéz dolga, a potenciális riválisokat, a kegyvesztetté váló Csetényi Csaba – Rogán Antal Pasa parki szomszédja –, illetve a Szijjártó Péter barátjaként ismert Kuna Tibor cégeit ugyanis a Közbeszerzési Hatóság törvénysértés miatt már korábban kizárta a versenyből.