Három év sem volt elég arra, hogy elkezdjük a pert az oroszok ellen
Az alperes oroszok még átvenni sem hajlandóak a per iratait.
Továbbra sem kezdődhet el az orosz metrókat leszállító Metrowagonmash-sal (MWM) szemben 2019-ben indított, 14 milliárd forintos téttel bíró per, mert az alperes, az oroszok még a periratokat sem hajlandóak átvenni – írja a Népszava.
Mint a forró krumpli
Ehhez képest a Fővárosi Törvényszék szeptember elején azt közölte a Népszavával, hogy „az elmúlt fél évben a bíróság a keresetlevél és mellékleteinek kézbesítésével kapcsolatban két eltérő tartalmú választ kapott az alperestől, amelyből nem állapítható meg a szabályszerű kézbesítés megtörténte, ezért a bíróságnak ismételten meg kell kísérelnie a keresetlevél és nagy számú mellékleteinek kézbesítését”
Ennek viszont most pont az ellenkezőjét állította a Gy. Németh Erzsébetnek választ adó igazságügyi tárca.
„A külföldi kézbesítésekkel kapcsolatban az Igazságügyi Minisztérium a jogszabályból fakadó kötelességeinek maradéktalanul eleget tett”
– írta Répássy Róbert, az Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára. A kormánypárti politikus szerint a Fővárosi Törvényszék immáron három alkalommal kereste meg a minisztériumot az eljárás iratainak az alperes részére történő kézbesítése miatt, a minisztérium pedig mind a három esetben jogsegélykérelemmel továbbította a kézbesítendő iratot az orosz Igazságügyi Minisztériumnak.
„Legutoljára moszkvai nagykövetségünk 2021. szeptember 24-én szóbeli jegyzék kíséretében adta át a jogsegélykérelmet és a kézbesítendő iratokat az orosz félnek. Ezekről tájékoztatták is az ügyben eljáró Fővárosi Törvényszéket. Még arról is egyeztetettünk a bírósággal, hogy milyen további lehetőségek állnak rendelkezésre a szabályszerű kézbesítés biztosítására”
– állítja Répássy.
Vagyis mindenki mossa kezeit. A BKV beadta a keresetlevelet, a Fővárosi Törvényszék felkérte a minisztériumot a kézbesítésre, amely azt át is adta az orosz félnek. De a törvényszék nem biztos ebben. Három évvel a perindítás után. Mindez a jelek szerint senkit sem zavar különösebben: a BKV vezérigazgatója és a főváros se hőzöng túlságosan, a törvényszék jelzi, nemigen tehet semmit, a tárcánál meg elégedetten hátradőlnek, ők mindent megpróbáltak.
Érdemes felidézni: míg az orosz „partner” esetében három év arra sem volt elég, hogy egyetlen tárgyalást megtartsanak, addig ennél jóval rövidebb idő alatt jogerős ítélet született – igaz, akkor Nyugat-Európában indult per, a francia Alstom ellen – írja a lap.
(Kiemelt kép: M3-as metró dél-pesti szakasza 2020-as felújítása után. Népliget megálló. Fotó: Merész Márton)