Kínos: egyetlen képviselőt sem tud indítani a DK Gyulán

Eldőlt: június 9-i önkormányzati választáson Békés megye második legnagyobb városában, Gyulán a DK-nek egyetlen képviselőjelöltje sem lesz.

2024. május 14., 11:36

Szerző:

Emellett polgármesterjelöltje sem lesz a DK-nak, de az nem meglepő annak fényében, hogy polgármesterjelölt-jelöltjük sem volt. A tíz egyéni választókerületből kilencben viszont próbáltak képviselőjelöltet állítani, de sehol nem jártak sikerrel: a Választás.hu adatai szerint mind a kilenc nyilvántartásba vételét elutasították – írja a 444.

A városban így egyetlen baloldali képviselőjelölt lesz, a tizedikben egy MSZP-s indulót nyilvántartásba vettek.

A párt egyik helyi tagja, Leel-Őssy Gábor, aki 2010-ben civil, 2019-ben DK-s polgármesterjelölt, majd 2022-ben az ellenzéki összefogás parlamenti képviselőjelöltje volt Gyulán, a Facebookon osztotta meg az egyik nyilvántartásba vételt visszautasító határozatot. Ebből kiderül, hogy

a DK-s indulónak egyfelől nem sikerült összeszednie a kellő mennyiségű ajánlást – a választásra jogosult 1 százalékának, azaz a választókerület nagyságától függően 20-27 embernek a támogatását kellett volna megszerezni –, másfelől nem adta le a külföldi támogatás felhasználásáról szóló nyilatkozatot.

A politikus szerint a város egyetlen körzetében sem sikerült a DK-soknak elegendő ajánlást szerezniük. Ez azt jelenti, hogy a DK-nak mint az ellenzék úgynevezett legerősebb erejének nem volt az ő számításai szerint 218, a mi számításunk szerint 216 támogatója.

A lap hozzáteszi: a DK egyébként 2010 őszén épp Gyulán bontott zászlót.

Ennek hátterében a párt megyei és városi vezetése közötti belső harcok is állhatnak, erről Leel-Őssy már áprilisban is posztolt. Az akkori írásából kiderült, hogy a párt megyei vezetője a gyulai képviselői helyekre más településeken élőket próbált indítani – a küldetés kudarca tulajdonképpen már ekkor borítékolható volt.

A DK szinte minden pénzt Magyar Péter támadására fordítja

A DK politikusa, Molnár Csaba Facebook-oldala legalább 6,5 milliót költött a Magyar Pétert támadó hirdetésekre. Utóbbi még egyetlen forintot sem költött a közösségi médiában.

Egy hónap alatt a Facebookon a második legtöbbet költő ellenzéki politikussá lépett elő Molnár Csaba. A Meta Ad Library összesítője szerint a DK politikusa elmúlt 30 napban több mint 7 millió forintért hirdetett a közösségi oldalán, aminél többet csak párttársa, Dobrev Klára szánt hirdetésekre a kormánytól független oldalon, szám szerint 14 milliót: a célkeresztben viszont már Magyar Péter van.

A hirdetések 90 százaléka Magyar Pétert támadja

24.hu számításai szerint a DK alelnöke, EP-képviselője 125 hirdetésből 114-et szentelt Magyar Péterre.

Számokra lefordítva mindez azt jelenti, hogy Molnár, aki a DK-MSZP-Párbeszéd közös lista kampányfőnöke is egyben, eddig a hirdetési kiadásainak 92 százalékát, vagyis legalább 6,5 millió forintot fordított a Magyart hiteltelenítő posztokra, többet, mint amennyit Vitézy Dávid (6,2 millió), Karácsony Gergely (3,3 millió) és Donáth Anna (1,9 millió) ugyanennyi idő alatt összesen elköltött a Facebookon.

Vélhetően a Gyurcsány-párton belül Molnár Csabának jutott a feladat, hogy fideszesezze és jobboldalizza Magyart, és ezzel távol tartsa a DK-s szavazóbázistól.

Molnár április előtt három és fél hónapig nem adott fel hirdetést, ám a DK-s kampánynyitó óta felpörögtek a facebookos költései: csak az elmúlt hét napban 3 milliót költött el a platformon. Ennél csak a DK másik nagy költekezője, Dobrev Klára költött többet, ám ő látványosan kevesebbet foglalkozik Magyarral. Az elmúlt harminc napban feladott 246 hirdetéséből mindössze 43-ban említette Magyart név szerint, és további 19-ben tett rá utalást – írja a lap.

Molnár első hirdetései még a rébuszokban elmondott beszédéből kivágott részletekről szóltak, ám csakhamar direktebb, konfrontatívabb hangnemre váltott.

Molnár Csaba mellett a DK-közeli hírportál, a Nyugati Fény is ráállt Magyarra. Idén 5,7 millió forintért adtak fel 86 hirdetést, melyek közül 83 Magyarról szólt. Az Ellenszél című ellenzéki propagandalap 2024-ben 71 hirdetést adott fel 5,8 millióért, melyek közül mindössze háromnak nem Magyar lejáratása volt a célja. Őket legutóbb novemberben kapta el a költekezési láz: akkor a momentumos Donáth Annára lőttek a Gyurcsány-ellenes dolgozata nyomán.

Magyar Péter a színre lépése óta még nem adott fel hirdetést a Facebookon.

(Kiemelt kép: 10 éves a Demokratikus Koalíció, Fotó: Merész Márton/168)