Folytatódik a Duna alatti vasúti híd tervezése

Fürjes Balázs szerint a projekt megvalósulása azt eredményezheti, hogy kevesebb autó lesz Budapesten.

2021. október 2., 14:17

Szerző:

A héten környezeti hatásvizsgálattal és kapcsolódó műszaki vizsgálatokkal folytatódhat a Nyugati, a Déli és a Kelenföldi pályaudvart összekötő vasúti alagút előkészítése – írta közösségi oldalán a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára. Fürjes Balázs, aki egyben a Fidesz indulója a Hegyvidéken hozzátette: a munkához 1 milliárd forint uniós forrást nyertek el, és a kormány biztosítja az önrészt. 

Bejegyzésében kitért arra, hogy a Nyugati, a Keleti és a Déli pályaudvar csúcsidőben már nem tud több szerelvényt fogadni, ezért arra van szükség, hogy ne újabb hatalmas fejpályaudvarokat építsenek, hanem föld alatti rendszert alakítsanak ki. Fürjes szerint a Duna alatti vasúti alagút abban is  kulcsfontosságú, hogy Budapest több vonatot tudjon fogadni az agglomerációból is, ezáltal versenyképes alternatíva legyen a vasút az autós közlekedéssel szemben. Kijelentette: az alagútnak köszönhetően a vonatok nagy része Budapesten csak átközlekedik majd. A jelenlegi tervek szerint a XII. kerület is jól járhat a projekttel, ugyanis a 4,5 km hosszú, kétvágányú alagút nyomvonala érintené a Széll Kálmán tér térségét, így a Déli pályaudvar a föld alá költözhetne, a helyére pedig többek között nagy közpark, játszótér, közösségi terek épülhetne.

(Kiemelt kép: Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár az északi és déli HÉV-hálózat fejlesztéséről tartott sajtótájékoztatón a csepeli HÉV-kocsiszínben 2020. szeptember 9-én. Fotó: MTI/Illyés Tibor)